Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D215.6B | Democracy and Human Rights | Elective | 2 | 3 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Bu derste öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, ilköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Name of Lecturer(s) |
|
Learning Outcomes |
1 | He/she uses the basic concepts of citizenship, democracy and human rights. | 2 | He/she makes a habit to respect democracy and human rights. | 3 | He/she uses their constitutional rights. | 4 | He/she respects the rights and freedoms of others. | 5 | He/she compares the management systems in other countries with management system in our country. | 6 | Vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları kavramlarını bilme | 7 | Vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları kavramlarını ve tarihsel gelişimlerini açıklama | 8 | Vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları ve eğitim ile ilgili uluslararası sözleşme ve kuruluşları açıklama | 9 | Vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları eğitimi. | 10 | Vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları eğitiminde kullanılan yöntemleri bilme. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır.
| | | 2 | Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | | | 3 | Anayasal haklarını kullanır. | | | 4 | Başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı gösterir. | | | 5 | Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | | | 6 | Demokrasi ve insan haklarının tarihsel gelişimini açıklar. | | | 7 | Çevresindekileri demokrasi ve insan hakları konusunda bilinçlendirir. | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Ülkemizdeki anayasacılık hareketlerini özetler. | | | 10 | Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | | | 11 | Etkin yurttaşlık bilinciyle hareket eder. | | | 12 | Demokrasi ve insan hakları ile ilgili öğrendiklerini alanıyla ilişkilendirir. | | | 13 | Üzerine düşen sorumlulukları hakkıyla yerine getir. | | | 14 | Üzerine düşen sorumlulukları hakkıyla yerine getir. | | | 15 | İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranma | | | 16 | final sınavı | | |
|
Recommended or Required Reading |
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Discussion | 14 | 2 | 28 |
Self Study | 14 | 2 | 28 |
Individual Study for Homework Problems | 14 | 1 | 14 |
Individual Study for Mid term Examination | 14 | 2 | 28 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO6 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO7 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO8 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO9 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO10 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|