|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D215.5B | Strategic Planning Applications | Elective | 2 | 3 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | - Stratejik Planlama ve Stratejik Yönetim temel bilgileri
- Rekabeti oluşturan trendler
- Vizyon, Misyon oluşturma
- SWOT analizi
- Hedeflerin yayılımı (Balanced Scorecard) | Name of Lecturer(s) | | Learning Outcomes | 1 | Exposition of lessons chapter | 2 | Lecture of articles | 3 | Sharing presentations | 4 | Discussions | 5 | Sharing strategic plan process of firms | 6 | Matematik, fen ve sosyal bilgilerini kalite ve üretim problemlerine uygulama, analiz etme ve senteze varabilme becerisi kazanacaktır. | 7 | Kalite ve üretim yönetimine temel oluşturan diğer disiplinlere(işletme, ekonomi, sayısal bilimler v.s.) ilişkin temel bilgileri uygulayacak, uyarlayacak, kalite ve üretim yönetimi alanında bu bilgilerden yararlanarak yaratıcı değerlendirmeler yapabilecektir. | 8 | Kalite ve üretim işlevleri ve yönetimi alanında (toplam kalite yönetimi, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, v.s.) temel bilgilere sahip olacak, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları kritik edebilecek, yorumlayabilecek ve uyarlayabilecektir. | 9 | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda kalite ve üretim yönetimi işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasında tasarlamayı, yaratabilmeyi ve değerlendirebilmeyi becerebilecektir. | 10 | Kalite ve üretim yönetimi ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlayabilecek, değerleyebilecek; sorunları tanımlama, modelleme ve yorumlar yaparak çözümleyebilecek, çözüm önerileri yapabilecek ve gerekli kritik kararları verebilecektir. (critical thinking). |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Tanışma, dersin amacı, notlama, beklentiler | | | 2 | Stratejik planlama- stratejik yönetim, tanımlar, özellikler | | | 3 | Rekabeti oluşturan koşullar (dijitalleşme, küreselleşme) | | | 4 | Rekabeti oluşturan koşullar (deregülasyon, yönetim ve insan faktörü) | | | 5 | -Ödev verme -Stratejik Yönetim uygulama örneği -I- | | | 6 | -Ödev verme -Stratejik Yönetim uygulama örneği -II- | | | 7 | Stratejik Yönetim uygulama örneği -III- | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Balanced Scorecard -I- Temel | | | 10 | Balanced Scorecard -II- Hedef Kartı, Karne | | | 11 | Balanced Scorecard -III- Uygulama | | | 12 | Balanced Scorecard -IV- Uygulama | | | 13 | Ödev sunumu -I- | | | 14 | Ödev sunumu -II- | | | 15 | Gözden geçirme, Final hazırlığı, karşılıklı geri bildirimler | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Recommended or Required Reading | - Şirketlerin stratejik plan uygulamaları (yöntem, yaklaşım ve uygulamalar)
- Stratejik plan sunumları
- Balanced Scorecard sunumları
- Çeşitli güncel okuma parçaları | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 2 | 2 | Attending Lectures | 10 | 2 | 20 | Question-Answer | 14 | 2 | 28 | Self Study | 14 | 1 | 14 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 | Individual Study for Final Examination | 1 | 15 | 15 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO6 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO7 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO8 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO9 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO10 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|