Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D215.4B | Research Methods | Elective | 2 | 3 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Bilim, Bilgi, Bilim felsefesi kavramlarını; tanıtmak, Bilimsel araştırma yöntemleri ve çeşitlerini öğretmek, Kaynak tarama, veri toplama ve analiz etme becerilerini geliştirmek, Bilimsel araştırmaların sonuçlarını; rapora dönüştürmeyi kavratmak, Akademik yazım kuraları; çerçevesinde; lisans seviyesinde yıl içi projesi ve bitirme projesi tasarlayabilme ve bunu raporlayabilme becerisini kazandırmak |
Name of Lecturer(s) |
|
Learning Outcomes |
1 | SPSS data entry to the program to make SPSS data analysis | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | | 6 | | 7 | | 8 | |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Bu ders, öğretmen adaylarına araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Dersin Amacı, İçeriği, Kaynaklar ve İşlenişin Tanıtımı | | | 2 | Bilim, Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Yöntem Nedir? Bilimsel Araştırmanın öğretmen ve öğretmen adayları için önemi | | | 3 | Bilimsel Bilgiye Erişim - Bilgi Kaynakları - Kütüphane ve on-line veri tabanları | | | 4 | Temel bilimsel araştırma yaklaşımları | | | 5 | Nitel ve nicel yaklaşımların temel özellikleri ve farklılıkları | | | 6 | Araştırma Yöntemleri - Nicel - Nitel - Karma | | | 7 | Araştırma Problemi Nedir, Nasıl Belirlenir? - Problem - Araştırma Sorusu - Hipotez | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Veri Toplama Araçları - Anket - Gözlem - Görüşme - Doküman | | | 10 | Araştırmalarda Örnekleme - Evren-örneklem - Nitel ve Nicel Örnekleme Teknikleri | | | 11 | Veri Analizi - Betimsel İstatistik - Kestirimsel İstatistik - Nitel Veri Analizi | | | 12 | Bilimsel Araştırmalarda Geçerlik ve Güvenirlik | | | 13 | Akademik Yazım - APA nedir? - Literatür Organizasyonu - Akademik Metin Organizasyonu | | | 14 | Bilimsel Etik ve Araştırma Etiği - Kaynak göstermenin önemi ve anlamı - İntihal (Aşırmacılık) | | | 15 | Araştırma Önerilerinin ve Dersin Genel Değerlendirmesi | | | 16 | Final | | |
|
Recommended or Required Reading |
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
1. Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem teknik ve ilkeler (7. Baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık. 2. Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi (17.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 3. Karasar, N. (2000). Araştırmalarda rapor hazırlama (10.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 4. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 10 | 2 | 20 |
Question-Answer | 14 | 2 | 28 |
Self Study | 14 | 1 | 14 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 15 | 15 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | 4 | 4 | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO6 | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | LO7 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO8 | | | | | | | | | | | | 3 | 4 | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|