|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D215.1B | History of Islamic Science | Elective | 2 | 3 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Öğrencinin İslam Dini’nin bir medeniyet formu içerisinde bilim üretebildiğini, ürettiği bilimin inanç ve değer dinamiklerini, bilimde vardığı zirve seviyelerde bugünün bilim ve teknolojisini nasıl etkilediğini kavramasını sağlayabilmek. | Name of Lecturer(s) | | Learning Outcomes | 1 | Science concepts and terminology | 2 | Scientific activities in the Islamic world | 3 | Important scientists in the Islamic world grows, the importance of science and scientific point of view about the value provided becomes the owner. | 4 | In the past century with regard to the technology used in the Islamic world has adopted the general information will be. | 5 | Students of Muslim scholars, religious and philosophical knowledge just does not deal with as well as to understand the world of astronomy to zoology, on behalf of, from geology to mathematics in many areas of research and analysis is done as a witness to modern science and technology to sense a different point of view, wins |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Bilim kavramı, bilimin felsefenin konusu olması, bilim-felsefe ilişkisi, pozitif bilginin nitelikleri, kültür ve medeniyet kavramı, bilimin tarih içinde gelişimi: Sümer, Mezopotamya, Mısır, Hint, Çin, Eski Türklerde ve Antik Çağ Yunun düşüncesinde bilim; İslam dünyasında bilimin doğuşu: Kur’an ve Hadislerde Bilim, Müesseseler: Beyt’ül Hikmeler, Rasathaneler, Bimâristan; İslam Dünyasında bilim dalları ve başlıca temsilcileri, Câbir b. Hayyân, Fergâni, İbn Sinâ, Bîrûnî, Uluğ Bey vb. ünlü İslam bilim adamlarının tanıtımı, İslam Bilim ve Felsefesinin Batıya tesiri. | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Dersin ve İçeriğinin Genel Tanıtımı & Beklentilerin Belirlenmesi | | | 2 | İslam medeniyetinin bilim açısından temel perspektifleri | | | 3 | İslam bilimini üreten eğitim sisteminin temelleri ve eğitim kurumları | | | 4 | İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (Hayyan, Ibn Kurra, el-Harezmi, er-Razi) | | | 5 | İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mesudi, İbn Sina, İbnu’l-Heysem, el-Biruni) | | | 6 | İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mecriti, Ömer Hayyam, İbn Rüşd, N. Tusi) | | | 7 | İslam’da Kozmoloji, Coğrafya ve Tabiat tarihi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İslam’da Fizik ve tarihi | | | 10 | İslam’da Matematik ve tarihi | | | 11 | İslam’da Astronomi ve Tıp tarihi | | | 12 | İslam’da insan bilimleri | | | 13 | İslam Simyası ve Batı dünyasındaki etkisi | | | 14 | Bugün Müslüman dünyasının bilim açısından durumunun analizi | | | 15 | S. Hüseyin Nasr, Fuat Sezgin ve Aydın Sayılı’nın günümüzün bilim bakış açısına katkıları ve İslam biliminin geleceğinin tartışılması | | | 16 | Final | | |
| Recommended or Required Reading | Seyyid Hüseyin Nasr, İslam’da Bilim ve Medeniyet, İstanbul 2011.
Seyyid Hüseyin Nasr, İslam ve İlim, İstanbul 2011.
Fuad Sezgin, İslam’da Bilim ve Teknik I-V, İstanbul 2008.
Osman Bakar, Gelenek ve Bilim (İslam’da Bilim Tarihi ve Felsefesi Üzerine), İstanbul 2003.
Mehmet Bayraktar, İslam’da Bilim ve Teknoloji Tarihi, Ankara 1989.
Ahmet Turan Yüksel, İslam’da Bilim Tarihi, Konya 2007.
Mustafa Armağan, İslam Bilimi Tartışmaları, İstanbul 1990.
Dünyaya Doğan Güneş (Fuad Sezgin’in anlatım ve yeniden hazırladığı aletlerle belgesel filimler), Ankara 2008, TRT. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 2 | 2 | Attending Lectures | 10 | 2 | 20 | Question-Answer | 14 | 2 | 28 | Self Study | 14 | 1 | 14 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 | Individual Study for Final Examination | 1 | 15 | 15 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | 3 | | | 2 | | | | LO4 | | | | | | | | | | | 2 | | 3 | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|