BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÜS0503.2Social MovementsSeçmeli472
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Analysing the social movements, their causes, development process, consequences; in this context writing an article and a thesis
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Grasping the social movements based on social theories
2Discussing the causes of social movements and solutions
3Interpreting the social phenomena based on socail movements
4New and old social movements and their reflections in the world and Turkish society
5Grasping the fundamental thesis of social movements
Öğrenim Türü
Normal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
In this course, basic concepts, theories and dynamics of social movements will be given to the students. The interaction between migration, identity, globalization, social change, feminism, environmentalism and social movements will be examined.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Social organization and its influence on politics
2Social organization, mobility, and social movements
3NonGovermental organizations and politics
4Social actors and politics
5Creating a public reflecs and its role
6Public and private sphere based on politics
7`Old social movements
8`New social movements
9exam
10Social movements in the context of politics
11Social movements in the context of politics
12Social movements in the context of environment
13Social movements in the context of environment
14Feminist movements
15Feminist movements
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Türkdoğan, O., 2004; Sosyal Hareketlerin Sosyolojisi, IQ Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul. Arrighi, G; Hopkins T.K. ve Wallerstein I.,1995; Sistem Karşıtı Hareketler, İstanbul. Çetinkaya, D. (der.), 2008; Toplumsal Hareketler: Tarih, Teori ve Deneyim, İletişim Yayınları, İstanbul. Çayır, K. (Haz). 1999; Yeni Sosyal Hareketler, Kaknüs Yayınları, İstanbul. Martin, W.G. 2008; Toplumsal Hareketler 1750-2005, Versus Kitap, İstanbul. Tilly, C., 2004; Toplumsal Hareketler, Babil Yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Midterm Examination1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Examination1100
TOPLAM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination13030
Final Examination13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
ÖÇ4             
ÖÇ5             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek