BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
MB-SDG1B.6Character and Value EducationElective244
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Temel insan hakları, etik ve ahlaki değerleri tartışmak ve öğrencilerin hem kendi bireysel yaşamlarında hem de geleceğin psikolojik danışmanları olarak hizmet verecekleri kişilerin moral/etik ve karakter gelişimlerine katkıda bulunabilecekleri temel anlayış ve yaşantıları kazandırmak.
Name of Lecturer(s)
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL
Learning Outcomes
1Etik, ahlak, değerler ve erdemler kavramlarının tarihsel gelişimi ve kişilerin/toplumların yaşamlarındaki yerini tartışır,
2Temel insan halkları prensiplerini tartışır, İlişki etiği konusunda kuramsal bilgileri kişisel yaşamında sergiler,
3Kişilerarası ve toplumsal çatışmaların barışçıl çözüm yollarını tartışır, Ülke ve global düzeydeki sosyal problemleri betimler,
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
NO
Recommended Optional Programme Components
NO
Course Contents
-Etik, ahlak, değerler, erdemler, -İlişki etiği -Kişilerarası ve toplumsal çatışmaların barışçıl çözümü -Ülke ve global düzeydeki sosyal problemler -Kendi iyi oluşunun sorumluluğunu alma, -Karar verme becerileri geliştirme, -Öz- saygı geliştirme, -Yılmazlık: sıkıntılar karşısında duygusal sağlamlık geliştirme, -Yetilerine güven geliştirme, -Zorluklar ve değişimlere uyum sağlama cesaret ve sebatkarlığı geliştirme, -Amaçlarına ulaşmak için kendini güdülemeyi geliştirme -Dersin genel değerlendirmesi ve tartışma
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Dersin tanıtımı ve ahlak, değer ve erdem kavramları
2Temel insan hakları prensipleri
3İlişkisel etik
4Barışçıl çatışma çözme yolları
5Başlıca ulusal ve küresel meseleler
6Kişinin kendi iyi oluşuyla ilgili sorumluluk alması
7Karar verme
8Midterm
9Yaşam güçlükleri ve bu güçlüklerle etkili başa çıkma
10Özsaygı
11Bireyin güçlü ve zayıf yanları
12Değişim ve güçlüklerle başa çıkma
13Kişinin yaşam amaçlarını takip etmesinde iç motivasyon ve sebat
14Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve genel sınava hazırlanma
15Genel Tekrar
16FINAL EXAM
Recommended or Required Reading
-Aydın, M. Z., ve Akyol Gürler, Ş. (2012). Okulda değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. -Ulusoy, K., & Dilmaç, B. (2012). Değerler eğitimi. Ankara: Pegem A Akademi. -Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27. -Akkiprik, G. B. (2007). Genel lise öğretmenlerine göre karakter eğitimi yoluyla öğrencilere kazandırılacak değerler: Çok boyutlu bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. -Laming, J. S. (1993). In search of effective character education. Educational Leadership, 51(3), 63-71. -Noddings, N. (2002). Educating moral people: A caring alternative to character education. Teachers College Press, Williston. -Lockwood, A. T. (1997). Character Education: Controversy and Consensus. Controversial Issues in Education Series. Corwin Press, Inc., Thousand Oaks, CA.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
NO
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination111
Self Study14228
Individual Study for Mid term Examination15230
Individual Study for Final Examination15230
Homework15230
TOTAL WORKLOAD (hours)120
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
LO1222222
LO2231222
LO3213233
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High