|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | MB-SDG.14 | Character and Value Education | Elective | 2 | 4 | 4 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Temel insan hakları, etik ve ahlaki değerleri tartışmak ve öğrencilerin hem kendi bireysel yaşamlarında hem de geleceğin psikolojik danışmanları olarak hizmet verecekleri kişilerin moral/etik ve karakter gelişimlerine katkıda bulunabilecekleri temel anlayış ve yaşantıları kazandırmak. | Name of Lecturer(s) | Öğr. Gör. Onur ŞİPAL | Learning Outcomes | 1 | Etik, ahlak, değerler ve erdemler kavramlarının tarihsel gelişimi ve kişilerin/toplumların yaşamlarındaki yerini tartışır, | 2 | Temel insan halkları prensiplerini tartışır, İlişki etiği konusunda kuramsal bilgileri kişisel yaşamında sergiler, | 3 | Kişilerarası ve toplumsal çatışmaların barışçıl çözüm yollarını tartışır, Ülke ve global düzeydeki sosyal problemleri betimler, |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | NO | Recommended Optional Programme Components | NO | Course Contents | -Etik, ahlak, değerler, erdemler,
-İlişki etiği
-Kişilerarası ve toplumsal çatışmaların barışçıl çözümü
-Ülke ve global düzeydeki sosyal problemler
-Kendi iyi oluşunun sorumluluğunu alma,
-Karar verme becerileri geliştirme,
-Öz- saygı geliştirme,
-Yılmazlık: sıkıntılar karşısında duygusal sağlamlık geliştirme,
-Yetilerine güven geliştirme,
-Zorluklar ve değişimlere uyum sağlama cesaret ve sebatkarlığı geliştirme,
-Amaçlarına ulaşmak için kendini güdülemeyi geliştirme
-Dersin genel değerlendirmesi ve tartışma | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Dersin tanıtımı ve ahlak, değer ve erdem kavramları | | | 2 | Temel insan hakları prensipleri | | | 3 | İlişkisel etik
| | | 4 | Barışçıl çatışma çözme yolları
| | | 5 | Başlıca ulusal ve küresel meseleler
| | | 6 | Kişinin kendi iyi oluşuyla ilgili sorumluluk alması
| | | 7 | Karar verme
| | | 8 | Midterm | | | 9 | Yaşam güçlükleri ve bu güçlüklerle etkili başa çıkma
| | | 10 | Özsaygı
| | | 11 | Bireyin güçlü ve zayıf yanları
| | | 12 | Değişim ve güçlüklerle başa çıkma
| | | 13 | Kişinin yaşam amaçlarını takip etmesinde iç motivasyon ve sebat
| | | 14 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve genel sınava hazırlanma
| | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | FINAL EXAM | | |
| Recommended or Required Reading | -Aydın, M. Z., ve Akyol Gürler, Ş. (2012). Okulda değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
-Ulusoy, K., & Dilmaç, B. (2012). Değerler eğitimi. Ankara: Pegem A Akademi.
-Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27.
-Akkiprik, G. B. (2007). Genel lise öğretmenlerine göre karakter eğitimi yoluyla öğrencilere kazandırılacak değerler: Çok boyutlu bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
-Laming, J. S. (1993). In search of effective character education. Educational Leadership, 51(3), 63-71.
-Noddings, N. (2002). Educating moral people: A caring alternative to character education. Teachers College Press, Williston.
-Lockwood, A. T. (1997). Character Education: Controversy and Consensus. Controversial Issues in Education Series. Corwin Press, Inc., Thousand Oaks, CA. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | NO |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 1 | 1 | Self Study | 14 | 2 | 28 | Individual Study for Mid term Examination | 15 | 2 | 30 | Individual Study for Final Examination | 15 | 2 | 30 | Homework | 15 | 2 | 30 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | LO2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | LO3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|