Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | MB-SDG.2 | Child Psychology | Elective | 2 | 3 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Öğrencilerin çocuk psikolojisine ilişkin temel kavramları ve çocukluk dönemi özelliklerine ilişkin gelişimsel açıklamaları öğrenmesi; çocuğun aile ve okul sistemlerindeki yerini biyopsikososyal yaklaşım çerçevesinde değerlendirmesi ve çocukluk dönemi uyum ve davranım problemlerine ilişkin bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Name of Lecturer(s) |
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL |
Learning Outcomes |
1 | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemlerini açıklar. | 2 | Doğum öncesi, bebeklik, ilk çocukluk ve son çocukluk dönemleri gelişim alanları ve özelliklerini açıklar | 3 | Aile ve okul yapıları içinde çocuğun yerini ve koşullarını açıklar. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
NO |
Recommended Optional Programme Components |
NO |
Course Contents |
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar İle İlgili Bilgiler | | | 2 | Çocuk Psikolojisinin Temel Kavramları, Tarihçesi ve Yöntemleri | | | 3 | Doğum Öncesi Gelişim | | | 4 | Bebeklik Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri | | | 5 | İlk Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri | | | 6 | Son Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri | | | 7 | Aile Yapısı İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım) | | | 8 | MİDTERM | | | 9 | Okul Sistemi İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım) | | | 10 | Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri | | | 11 | Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri | | | 12 | Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri | | | 13 | Özel gereksinimleri olan çocuklar | | | 14 | Genel Tekrar | | | 15 | FINAL EXAM | | |
|
Recommended or Required Reading |
Aydın, B. (1997). Çocuk ve ergen psikolojisi. Marmara Üniversitesi Vakfı.
Bakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk ruh sağlığı ve uyum bozuklukları. Ankara: Anı Yayıncılık.
Jersild, A. T. (1983). Çocuk psikolojisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi; Eğitim Araştırmaları Merkezi (EFAM).
Yavuzer, H. (2005). Doğum öncesinden ergenlik sonuna çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Yavuzer, H. (1988). Çocuk psikolojisi. Remzi Kitabevi. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | NO |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 15 | 2 | 30 |
Self Study | 15 | 2 | 30 |
Individual Study for Mid term Examination | 15 | 2 | 30 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 1 | 1 |
Homework | 15 | 2 | 30 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|