BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
MB-SDG.2Child PsychologyElective234
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Öğrencilerin çocuk psikolojisine ilişkin temel kavramları ve çocukluk dönemi özelliklerine ilişkin gelişimsel açıklamaları öğrenmesi; çocuğun aile ve okul sistemlerindeki yerini biyopsikososyal yaklaşım çerçevesinde değerlendirmesi ve çocukluk dönemi uyum ve davranım problemlerine ilişkin bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Name of Lecturer(s)
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL
Learning Outcomes
1Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemlerini açıklar.
2Doğum öncesi, bebeklik, ilk çocukluk ve son çocukluk dönemleri gelişim alanları ve özelliklerini açıklar
3Aile ve okul yapıları içinde çocuğun yerini ve koşullarını açıklar.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
NO
Recommended Optional Programme Components
NO
Course Contents
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar İle İlgili Bilgiler
2Çocuk Psikolojisinin Temel Kavramları, Tarihçesi ve Yöntemleri
3Doğum Öncesi Gelişim
4Bebeklik Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
5İlk Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
6Son Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
7Aile Yapısı İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım)
8MİDTERM
9Okul Sistemi İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım)
10Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri
11Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri
12Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri
13Özel gereksinimleri olan çocuklar
14Genel Tekrar
15FINAL EXAM
Recommended or Required Reading
Aydın, B. (1997). Çocuk ve ergen psikolojisi. Marmara Üniversitesi Vakfı. Bakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk ruh sağlığı ve uyum bozuklukları. Ankara: Anı Yayıncılık. Jersild, A. T. (1983). Çocuk psikolojisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi; Eğitim Araştırmaları Merkezi (EFAM). Yavuzer, H. (2005). Doğum öncesinden ergenlik sonuna çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Yavuzer, H. (1988). Çocuk psikolojisi. Remzi Kitabevi.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
NO
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination15230
Self Study15230
Individual Study for Mid term Examination15230
Individual Study for Final Examination111
Homework15230
TOTAL WORKLOAD (hours)122
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
LO1      
LO2      
LO3      
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High