BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÜS0502.2Text Analysis / Novel and Story TheorySeçmeli232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Differences in science and literature to teach the art of literature, and determine what they are. literary works and what it means to show how it was formed. literary theory and why it is necessary indicate the relationship between literature and other social disciplines. approach to works of literary styles (work / author / reader based approaches) introduce. finally apply the theoretical knowledge examination of the text.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Be able to distinguish the nature of the work of literary art with regards to beauty.
2Be aware of the difference in the art of literature and Literature science.
Öğrenim Türü
Normal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Art / beauty and the art of literature, literary works, literary function, literature and nature of science, literary theory, history and sociology of literature, literary works inspection methods, methods of analysis of poetry, the work / artist / reader based theories and studies sample text.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Beauty and the Wellness of man and art.
2The artist, aesthetics, literature and other arts.
3What is literature, literary works and literary function.
4Science Literature.
5What is literary theory.
6Literary history, literary sociology.
7Sources of literature science.
8midterm exam
9Research methods of literary works.
10Poetry comprehension and analysis methods.
11Novel concept and novel analysis methods.
12Theories that highlighting Society.
13Theories that emphasizes the artist.
14Theories that emphasizes literary works
15final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Philip, Stevick. 1988. Roman Teorisi, Çev. Doç. Dr. Sevim Kantarcıoğlu, ss.396, Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara. R. Wellek-A. Warren. 1983. Edebiyat Biliminin Temelleri, Çev. Prof. Dr. Ahmet Edip Uysal, ss. 480, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.Roland Bourneur-Real Quellet. 1989. Roman Dünyası ve İncelemesi, Çev. Doç. Dr. Hüseyin Gümüş, ss. 209, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara. Berna M. 1988. Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, ss. 296, Cem Yayınevi, İstanbul.İsmail Ç. 2008. Edebiyat Sanatı ve Bilimi, ss. 389, Akçağ Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Midterm Examination1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Examination1100
TOPLAM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination12020
Final Examination14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
ÖÇ2        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek