BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÜS1702.3B3Mathematics and LifeSeçmeli232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
The aim of the course is to memorize basic mathematical concepts to students with different backgrounds and to make them comprehend the necessity of these concepts in daily life. Students will be able to develop mathematical solution strategies for daily problems and identify necessary mathematical concepts in this context. Basic mathematical concepts will be discovered/taught through experimentation, so that the student will be able to observe the need for mathematics at first hand.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Ramazan ŞİMŞEK
Öğrenme Çıktıları
1Developing awareness of real life problems, designing appropriate mathematical models and developing the ability to understand solution strategies.
2Gaining the ability to understand the language of real life problems and translate it into mathematical language
3Becomes aware of the mathematical models in our lives.
Öğrenim Türü
Normal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
Fun with Numbers (Introductory Module) -The uncertainty of life (Module 1) -Discovering trends in daily life (Module 2) -Speed ​​of change (Module 3) -Spaces and volumes (Module 4) -Thinking Abstract (Module 5)
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fun with Numbersnonenone
2Fun with NumbersNoneNone
3The Uncertainty of LifeNoneNone
4The Uncertainty of LifeNoneNone
5Discovering Trends in Daily LifeNoneNone
6Discovering Trends in Daily LifeNoneNone
7PROJECT WEEKNoneNone
8MIDTERMNoneNone
9Module 3: Rate of ChangeNoneNone
10Module 3: Rate of ChangeNoneNone
11Module 4: Areas and VolumesNoneNone
12Module 4: Areas and VolumesNoneNone
13Module 5: Thinking AbstractNoneNone
14Module 5: Thinking AbstractNoneNone
15PROJECT PRESENTATIONNoneNone
16final examNoneNone
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Matematik ve Yaşam, Doç Dr. Alattin Ural, Nobel Akademik Yayıncılık, Şubat, 2020
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Midterm Examination1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Examination1100
TOPLAM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Nok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination111
Final Examination122
Observation12112
Self Study12224
Individual Study for Homework Problems236
Individual Study for Mid term Examination155
Individual Study for Final Examination11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek