BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TYLUZMSpecialized Field CourseZorunlu356
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
The aim of the course is to guide the student in solving the research problems related to the graduate course, seminar and thesis by discussing them.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Bölüm Öğretim Üyeleri
Öğrenme Çıktıları
1Gaining a scientific perspective
2To be able to present a text in accordance with scientific ethics about the study subject.
Öğrenim Türü
Normal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Giving information about the history of the scientific discipline in which the graduate thesis will be prepared, Introduction of the research area, Studies on preparing the thesis draft, Purpose, Importance, Assumptions, Determination of limitations Basic information about Field Research Basic information about how to analyze data obtained from field research. Basic information on how to use the data obtained through literature review and field research in accordance with scientific ethics. Application-centered studies on the analysis of the obtained data and the writing process of the study
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Information about the history of the scientific discipline in which the graduate thesis will be prepared is given.
2Introducing the research area
3Thesis drafting studies are carried out
4Thesis drafting studies are carried out
5Purpose, Importance, Assumptions and Limitations of the Study are determined.
6Information about literature review is given
7Information about literature review is given
8midterm exam
9Basic information about field research is given.
10Information about the field research method is given.
11Literature reviews on the subject of the study are evaluated.
12Literature reviews on the subject of the study are evaluated.
13The data determined by the field research method are evaluated.
14The data determined by the field research method are evaluated.
15general evaluation
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Arlı, M. ve Nazik, M.H. (2003). Bilimsel araştırmaya giriş. Ankara: Başak. Day, R.A. (1996). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır? Çev. Gülay Aşkar Altay. Ankara: TÜBİTAK. Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. 15. bs. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kurbanoğlu, S.S. (2004). Kaynak gösterme el kitabı. Ankara: ÜNAK. Neuman, W.L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. cilt). 2. bs. Çev. Sedef Özge. İstanbul: Yayınodası. Özdamar, K. (2003). Modern bilimsel araştırma yöntemleri. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Midterm Examination1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Examination1100
TOPLAM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination122
Final Examination122
Writing Paper12020
Criticising Paper41248
Individual Study for Mid term Examination31236
Individual Study for Final Examination21224
Homework31442
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)174
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1334344343545544
ÖÇ2434444444555544
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek