BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
D409BSchool ExperienceCompulsory474
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanımış olma, Okulun yönetimi ve okuldaki işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi oma, Sınıf ortamındaki ve okuldaki diğer etkinlikleri gözlem yoluyla tanıma. Sınıf ortamındaki ve okuldaki diğer etkinlikleri gözlem yoluyla tanıma. Derslerin işlenişi ve kullanılan yöntemler hakkında genel bir fikir edinmeÖğretmenlerin ve öğrencilerin okuldaki bir günlerini nasıl değerlendirdiklerine ilişkin fikir sahibi olma.
Name of Lecturer(s)
Arş. Gör. Mutlu AKSOY
Learning Outcomes
1Analyses the school and social enviroment
2Assesses the school organization in social area
3Gains teaching experience
4Gains experience about the school and school administration
5Criticizes education life of students
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Dönem Planı
2Dönem Planı
3 Öğretmenin Bir Gününü Gözlemleme-Eğitim Ortamlarını İnceleme
4Öğretmenin Bir Gününü Gözlemleme-Eğitim Ortamlarını İnceleme
5Bir Öğrencinin Okuldaki Bir Gününü Gözlemleme
6Bir Öğrencinin Okuldaki Bir Gününü Gözlemleme
7Okul Öncesi Etkinlikleri
8Ara sınav
9Okul Öncesi Etkinlikleri
10Kullanılan Öğretim Yöntem Ve Teknikler
11 Kullanılan Öğretim Yöntem Ve Teknikler
12Okul Müdürünün Görevleri
13Okul Müdürünün Görevleri
14Okul Müdürünün Görevleri
15 Okul Müdürünün Görevleri
16Final
Recommended or Required Reading
Şahin, Ersin. 2005;Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları ve Öğretmenler İçin Uygulama Klavuzu, Anı Yayıncılık, Ankara Yardımcı Kaynaklar Karasar, N. (1998). Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures14228
Question-Answer14228
Self Study14228
Individual Study for Mid term Examination11414
Individual Study for Final Examination11414
TOTAL WORKLOAD (hours)115
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
LO1                
LO2           54   
LO3          3     
LO4             4 4
LO5          4     
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High