BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
D407BSpecial EducationCompulsory473
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
İlköğretim Öğretmeni adayı öğrencileri bir ilköğretim öğretmeninde bulunması gereken özel eğitim alanına özgü yöntem, teknik, bilgi ve becerilerle donatarak özel eğitime karşı olumlu tutum kazandırmak
Name of Lecturer(s)
Doç Dr. Hüseyin Izgar
Learning Outcomes
1Özel eğitime ilişkin kavramlar bilgisi
2Özel gereksinimli bireyleri tanılama, sınıflama ve gönderme öncesi süreci uygulama becerisi
3Özel Eğitime ilişkin rol ve sorumluluk bilinci kazanma
4Yetersizlikler hakkında bilgi sahibi olma
5Ü5. Üstün zekâlıların tanılanması ve eğitimleri konularında bilgi sahibi olma
6Students explain the definition and borders of special education term
7Students explain the features of handicapped children
8Students give information about the history of special education applications in our country
9Students remark special education support services by giving examples.
10Students explain general features of people who have various specialties such as mental retardation, superior intelligence, learning difficulty, emotional and behavioral disorder, hearing impairment, visual impairment, multiple disability.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Özel eğitim ile ilgili temel kavramlarkonu anlatımı
2Özel eğitim sürecine genel bakışkonu anlatımı
3Yetersizliğinden şüphelenilen çocuğu değerlendirme, tanılama, sınıflama ve yerleştirme konu anlatımı
4Akademik değerlendirme, dil değerlendirme ve psikolojik değerlendirmekonu anlatımı
5Özel eğitimde öğretmenlerin rol ve sorumlulukları (özel eğitim öğretmenleri, sınıf öğretmenleri, okul öncesi öğretmeni, rehber öğretmen) konu anlatımı
6Özel eğitimde ailenin, okul yönetiminin ve okul personelinin rol ve sorumluluklarıkonu anlatımı
7Dünyada ve Türkiye’de kaynaştırma uygulamalarıkonu anlatımı
8Ara sınavYazılı Sınav
9Kaynaştırmanın yararları ve kaynaştırma engellerikonu anlatımı
10Zihin yetersizliği: tanımı sınıflandırma ve nedenleri, zihinsel yetersizliği olan çocukların tanılanması ve değerlendirilmesikonu anlatımı
11Zihinsel yetersizliği olan çocukların gelişim özelliklerikonu anlatımı
12Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarkonu anlatımı
13İşitme ve görme yetersizliği olan çocuklarkonu anlatımı
14Öğrenme güçlüğü olan çocuklarkonu anlatımı
15Üstün zekâlılar ve eğitimikonu anlatımı
16Final SınavıYazılı Sınav
Recommended or Required Reading
Özel Eğitim, Editör: Sezgin Vuran, Maya Akademi Yayın ve Dağıtım
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination111
Attending Lectures14228
Self Study21428
Individual Study for Mid term Examination11414
Individual Study for Final Examination11414
Reading11414
TOTAL WORKLOAD (hours)100
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
LO1                
LO2              1 
LO3            4   
LO4         2      
LO5                
LO6                
LO7                
LO8                
LO9                
LO10                
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High