|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D407B | Special Education | Compulsory | 4 | 7 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | İlköğretim Öğretmeni adayı öğrencileri bir ilköğretim öğretmeninde bulunması gereken özel eğitim alanına özgü yöntem, teknik, bilgi ve becerilerle donatarak özel eğitime karşı olumlu tutum kazandırmak | Name of Lecturer(s) | Doç Dr. Hüseyin Izgar | Learning Outcomes | 1 | Özel eğitime ilişkin kavramlar bilgisi | 2 | Özel gereksinimli bireyleri tanılama, sınıflama ve gönderme öncesi süreci uygulama becerisi | 3 | Özel Eğitime ilişkin rol ve sorumluluk bilinci kazanma | 4 | Yetersizlikler hakkında bilgi sahibi olma | 5 | Ü5. Üstün zekâlıların tanılanması ve eğitimleri konularında bilgi sahibi olma | 6 | Students explain the definition and borders of special education term | 7 | Students explain the features of handicapped children | 8 | Students give information about the history of special education applications in our country | 9 | Students remark special education support services by giving examples. | 10 | Students explain general features of people who have various specialties such as mental retardation, superior intelligence, learning difficulty, emotional and behavioral disorder, hearing impairment, visual impairment, multiple disability. |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar. | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar | konu anlatımı | | 2 | Özel eğitim sürecine genel bakış | konu anlatımı | | 3 | Yetersizliğinden şüphelenilen çocuğu değerlendirme, tanılama, sınıflama ve yerleştirme | konu anlatımı | | 4 | Akademik değerlendirme, dil değerlendirme ve psikolojik değerlendirme | konu anlatımı | | 5 | Özel eğitimde öğretmenlerin rol ve sorumlulukları (özel eğitim öğretmenleri, sınıf öğretmenleri, okul öncesi öğretmeni, rehber öğretmen) | konu anlatımı | | 6 | Özel eğitimde ailenin, okul yönetiminin ve okul personelinin rol ve sorumlulukları | konu anlatımı | | 7 | Dünyada ve Türkiye’de kaynaştırma uygulamaları | konu anlatımı | | 8 | Ara sınav | Yazılı Sınav | | 9 | Kaynaştırmanın yararları ve kaynaştırma engelleri | konu anlatımı | | 10 | Zihin yetersizliği: tanımı sınıflandırma ve nedenleri, zihinsel yetersizliği olan çocukların tanılanması ve değerlendirilmesi | konu anlatımı | | 11 | Zihinsel yetersizliği olan çocukların gelişim özellikleri | konu anlatımı | | 12 | Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar | konu anlatımı | | 13 | İşitme ve görme yetersizliği olan çocuklar | konu anlatımı | | 14 | Öğrenme güçlüğü olan çocuklar | konu anlatımı | | 15 | Üstün zekâlılar ve eğitimi | konu anlatımı | | 16 | Final Sınavı | Yazılı Sınav | |
| Recommended or Required Reading | Özel Eğitim, Editör: Sezgin Vuran, Maya Akademi Yayın ve Dağıtım | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 1 | 1 | Attending Lectures | 14 | 2 | 28 | Self Study | 2 | 14 | 28 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 14 | 14 | Individual Study for Final Examination | 1 | 14 | 14 | Reading | 1 | 14 | 14 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | | | 1 | | LO3 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | LO4 | | | | | | | | | | 2 | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO6 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO7 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO8 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO9 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO10 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|