Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D405B | Guidance | Compulsory | 4 | 7 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Öğrencilerin rehberlikle ilgili bilgi, anlayış ve tutumlarının gelişimine katkı sağlamak. Rehberlik hizmetleri ile okuldaki öğrenme yöntemleri arasındaki ilişkiyi kavratmak. |
Name of Lecturer(s) |
Öğr. Gör. Yusuf ERGEN |
Learning Outcomes |
1 | ls able to explain the primary terms in the field of psychological counselling and guidance | 2 | Appreciates the importance and function of psychological counselling and guidance in the field of education | 3 | Distinguishes the similarities and differences between service areas of psychological counselling and guidance | 4 | Gains an insight into the branch of psychological counselling and guidance. | 5 | Helps teachers enhance their abilities at performing their duties. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Rehberliğin tanımı - Rehberliğin amaçları - Rehberliğin ilkeleri - Rehberliğin önemi - Rehberlikle ilgili temel kavramlar | Konu anlatımı | | 2 | Rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri - Rehberlik ve eğitim - Rehberliğin türleri | Konu anlatımı | | 3 | Eğitsel rehberlik - Eğitsel rehberlikte amaçlar - Eğitsel rehberliğin önemi ve ilkeleri - Eğitsel rehberlikte öğretmen rolleri - Eğitsel rehberlikte problem alanları | Konu anlatımı | | 4 | Mesleki rehberlik - Mesleki rehberlik alanı ve önemi - Meslek ve kariyer - Kariyer eğitimi ve gelişimi - Meslek seçimini(kariyer gelişimini) etkileyen faktörler - Meslek gelişimi (kariyer gelişimi)ile ilgili kuramlar - Mesleki bilgilendirme | Konu anlatımı | | 5 | Mesleki rehberlik - Meslek seçiminde kullanılan araçlar - Çoklu zeka ve meslek seçimi - Üstün yeteneklilerde meslek seçimi - Meslek( kariyer) danışmanlığı - Türk eğitim sisteminde mesleki yönlendirme ve meslek seçimi süreci | Konu anlatımı | | 6 | Kişisel rehberlik - Bireysel problemlilik ve uyum - Bireysel farklılıklar - Özgüven geliştirme - Benlik saygısı geliştirme - Stresle başa çıkma - Okullarda zararlı alışkanlıklar | Konu anlatımı | | 7 | Bireyi tanıma teknikleri -Bireyi tanımanın önemi - Bireyin bilinmesi gereken yönleri - Nitel tanıma yöntemleri | Konu anlatımı | | 8 | Ara sınav | Konu anlatımı | | 9 | Bireyi tanıma teknikleri - Nicel tanıma yöntemleri | Konu anlatımı | | 10 | Eğitimde çoklu zeka kuramı - Ç.Z.K.'nın tanımı ve gelişimi - Ç.Z.K.'nın özellikleri - Öğrencilerin zeka alanlarının belirlenmesi | Konu anlatımı | | 11 | Rehberlik ve Özel Eğitim - Özel eğitime muhtaç olma durumu - Okul fobisi - Zihinsel gelişim farklılıkları - Otistik çocuklar - Down sendromlu çocuklar - Hiperaktif çocuklar - Epileptik çocuklar | Konu anlatımı | | 12 | Rehberlik ve iletişim - İletişim becerilerinin gereği ve önemi - İletişim düzeyleri - Sözel ve sözel olmayan iletişim - İletişim ve empati | Konu anlatımı | | 13 | Rehberlikte örgüt ve personel | Konu anlatımı | | 14 | Okul rehberlik programlarının geliştirilmesi | Konu anlatımı | | 15 | Genel değerlendirme | Konu anlatımı | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Recommended or Required Reading |
Kaya, A . 2004; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Anı Yayınları, Ankara
Can, G. 2005; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Pegem Yayınları, Ankara
Yeşilyaprak, B. 2002; Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Kuzgun, Y. 2004; İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 14 | 2 | 28 |
Self Study | 14 | 2 | 28 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 15 | 15 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 20 | 20 |
Reading | 14 | 2 | 28 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | 2 | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | LO5 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|