BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
D401BReligious EducationCompulsory474
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Ders, öğrencilerin din eğitimi ile ilgili kavramları dini gelişim ve öğrenme teorileri, Türkiye’de din eğitiminin tarihi ve bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları konusunda bilgilendirmeyi hedeflemektedir
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1Explains objectives, fields of study and methods of Religious Education Science.
2Is aware of the relationship between man´s responsibility and educability.
3Gives examples of verses in the Qur´an about the perspective of education.
4Explains that religious education in schools has contributed to the realization of the general objectives of Turkish national education.
5Comprehends that religious education forms are essential part of man´s general education.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, dini gelişim teorileri, din ve öğrenme, Türkiye’de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, dini öğreten personelin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Din eğitimi dersine girişSoru-cevap- anlatım
2Eğitim ve din eğitimi ile ilgili bazı kavramlarSoru-cevap- anlatım
3Bilimsel disiplin olarak din eğitimi biliminin önemi ve amaçlarıSoru-cevap- anlatım
4Din ve öğrenme Soru-cevap- anlatım
5İslam tarihinde din eğitimine genel bakışSoru-cevap- anlatım
6Türkiye’de din öğretiminin tarihsel gelişimiSoru-cevap- anlatım
7Türkiye’de din eğitiminin hukuki dayanaklarıSoru-cevap- anlatım
8Ara sınav
9Din eğitim ve öğretiminin uygulama alanlarıSoru-cevap- anlatım
10Genel din öğretiminin alanı, mahiyeti ve sınırlarıSoru-cevap- anlatım
11Mesleki din eğitiminin alanı, mahiyeti ve sınırlarıSoru-cevap- anlatım
12Yaygın din eğitim ve öğretiminin alanı, mahiyeti ve sınırlarıSoru-cevap- anlatım
13Bazı Batı ülkelerinde din eğitimi (İngiltere ve Almanya örneği)Soru-cevap- anlatım
14Genel değerlendirmeSoru-cevap- anlatım
15Genel değerlendirmeSoru-cevap- anlatım
16Final Sınavı
Recommended or Required Reading
BİLGİN, Beyza,(1994), Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, ANKARA: Yeni Çizgi Yay. TOSUN, Cemal,(2002), Din Eğitimi Bilimine Giriş, ANKARA: PegemA Yayıncılık. AYHAN, Halis,(1999), Türkiye’de Din Eğitimi, İFAV Yay; CEBECİ, S. (2005) Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi, Akçağ Yayınları. Ankara. KAYMAKCAN, R. (2004) Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, Dem Yayınları, İstanbul.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Seminar21020
Self Study12020
Individual Study for Mid term Examination12020
Individual Study for Final Examination12020
Reading12020
Homework12020
TOTAL WORKLOAD (hours)123
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
LO1                
LO2         4      
LO3                
LO4          4     
LO5                
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High