Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D401B | Religious Education | Compulsory | 4 | 7 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Ders, öğrencilerin din eğitimi ile ilgili kavramları dini gelişim ve öğrenme teorileri, Türkiye’de din eğitiminin tarihi ve bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları konusunda bilgilendirmeyi hedeflemektedir |
Name of Lecturer(s) |
|
Learning Outcomes |
1 | Explains objectives, fields of study and methods of Religious Education Science. | 2 | Is aware of the relationship between man´s responsibility and educability. | 3 | Gives examples of verses in the Qur´an about the perspective of education. | 4 | Explains that religious education in schools has contributed to the realization of the general objectives of Turkish national education. | 5 | Comprehends that religious education forms are essential part of man´s general education. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, dini gelişim teorileri, din ve öğrenme, Türkiye’de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, dini öğreten personelin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Din eğitimi dersine giriş | Soru-cevap- anlatım | | 2 | Eğitim ve din eğitimi ile ilgili bazı kavramlar | Soru-cevap- anlatım | | 3 | Bilimsel disiplin olarak din eğitimi biliminin önemi ve amaçları | Soru-cevap- anlatım | | 4 | Din ve öğrenme | Soru-cevap- anlatım | | 5 | İslam tarihinde din eğitimine genel bakış | Soru-cevap- anlatım | | 6 | Türkiye’de din öğretiminin tarihsel gelişimi | Soru-cevap- anlatım | | 7 | Türkiye’de din eğitiminin hukuki dayanakları | Soru-cevap- anlatım | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Din eğitim ve öğretiminin uygulama alanları | Soru-cevap- anlatım | | 10 | Genel din öğretiminin alanı, mahiyeti ve sınırları | Soru-cevap- anlatım | | 11 | Mesleki din eğitiminin alanı, mahiyeti ve sınırları | Soru-cevap- anlatım | | 12 | Yaygın din eğitim ve öğretiminin alanı, mahiyeti ve sınırları | Soru-cevap- anlatım | | 13 | Bazı Batı ülkelerinde din eğitimi (İngiltere ve Almanya örneği) | Soru-cevap- anlatım | | 14 | Genel değerlendirme | Soru-cevap- anlatım | | 15 | Genel değerlendirme | Soru-cevap- anlatım | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Recommended or Required Reading |
BİLGİN, Beyza,(1994), Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, ANKARA: Yeni Çizgi Yay. TOSUN, Cemal,(2002), Din Eğitimi Bilimine Giriş, ANKARA: PegemA Yayıncılık. AYHAN, Halis,(1999), Türkiye’de Din Eğitimi, İFAV Yay;
CEBECİ, S. (2005) Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi, Akçağ Yayınları. Ankara.
KAYMAKCAN, R. (2004) Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, Dem Yayınları, İstanbul.
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Seminar | 2 | 10 | 20 |
Self Study | 1 | 20 | 20 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 20 | 20 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 20 | 20 |
Reading | 1 | 20 | 20 |
Homework | 1 | 20 | 20 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|