BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
D314BSpecial Teaching MethodsCompulsory364
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan genel öğretim starejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini kavrayıp uygular. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Programını ve ders kitaplarını inceleyip değerlendirir.
Name of Lecturer(s)
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN
Learning Outcomes
1Analyzes the concepts of special teaching methods, religious education, teaching strategies, methods and techniques.
2Explains the importance of curriculum of the education
3Explains the process of the Course of Religion and Ethics in Turkey.
4Explains the importance and of religious education at the school and the principles it is based on.
5Explains the factors that are influential in the preparation of the Course of Religion and Ethics training programs and in determining the targets.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisini bilir.
2Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanaklarını bilir.
3Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminin genel amaçlarını bilir.
4Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminin temel beceri alanlarını bilir.
5Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan stratejileri bilir.
6Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan yöntemleri bilir.
7Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan teknikleri bilir.
8Ara Sınav
9Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan teknikleri bilir.
10Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan araç-gereç ve materyalleri tanır.
11Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programında yer alan temalar/konular hakkında bilgi sahibi olur.
12Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programının uygulanmasında öğretmenin rolü ve aile ile iş birliği ilişkisinin önemini kavrar.
13Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
14Dinlenecek/izlenecek materyallerin içeriğinde bulunması gereken özellikleri bilir.
15Dinlenecek/izlenecek materyallerin içeriğinde bulunması gereken özellikleri bilir.
16Final
Recommended or Required Reading
Nurullah ALTAŞ, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretimi. Editör: Ahmet DOĞANAY, Öğretim İlke ve Yöntemleri.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures14342
Self Study14228
Individual Study for Mid term Examination11010
Individual Study for Final Examination11010
Reading14228
TOTAL WORKLOAD (hours)121
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
LO1            3   
LO2                
LO3          2     
LO4           4  4 
LO5                
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High