Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D314B | Special Teaching Methods | Compulsory | 3 | 6 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan genel öğretim starejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini kavrayıp uygular. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Programını ve ders kitaplarını inceleyip değerlendirir. |
Name of Lecturer(s) |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN |
Learning Outcomes |
1 | Analyzes the concepts of special teaching methods, religious education, teaching strategies, methods and techniques. | 2 | Explains the importance of curriculum of the education | 3 | Explains the process of the Course of Religion and Ethics in Turkey. | 4 | Explains the importance and of religious education at the school and the principles it is based on. | 5 | Explains the factors that are influential in the preparation of the Course of Religion and Ethics training programs and in determining the targets. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisini bilir. | | | 2 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanaklarını bilir. | | | 3 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminin genel amaçlarını bilir. | | | 4 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminin temel beceri alanlarını bilir. | | | 5 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan stratejileri bilir. | | | 6 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan yöntemleri bilir.
| | | 7 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan teknikleri bilir. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan teknikleri bilir. | | | 10 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan araç-gereç ve materyalleri tanır. | | | 11 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programında yer alan temalar/konular hakkında bilgi sahibi olur. | | | 12 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programının uygulanmasında öğretmenin rolü ve aile ile iş birliği ilişkisinin önemini kavrar. | | | 13 | Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. | | | 14 | Dinlenecek/izlenecek materyallerin içeriğinde bulunması gereken özellikleri bilir. | | | 15 | Dinlenecek/izlenecek materyallerin içeriğinde bulunması gereken özellikleri bilir. | | | 16 | Final | | |
|
Recommended or Required Reading |
Nurullah ALTAŞ, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretimi.
Editör: Ahmet DOĞANAY, Öğretim İlke ve Yöntemleri. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 14 | 3 | 42 |
Self Study | 14 | 2 | 28 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 10 | 10 |
Reading | 14 | 2 | 28 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | 2 | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | 4 | | | 4 | | LO5 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|