Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D310B | Community Services | Compulsory | 3 | 6 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Topluma Hizmet Uygulamaları Toplumun geleceğini inşa eden öğretmenlerin, eğitim fakültelerinde toplumsal sorumluluk, toplumla bütünleşme, toplumun sorunlarını teşhis etme ve onlara çözüm bulma, çeşitli kurum ve kuruluşları tanıma, onlarla işbirliği yapma, proje üretmeyi amaçlayan bir derstir. |
Name of Lecturer(s) |
|
Learning Outcomes |
1 | Fakülte olarak bu dersin yürütülmesinde; öğrencilerin, öğretim elemanlarının, öğrenci danışmanlarının, anabilim dalı başkanlıklarının, bölüm başkanlıklarının ve fakülte dekanlıklarının görev ve sorumlulukları ile topluma hizmet çalışmalarının planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarına ilişkin düzenlemeleri kapsayan bir yönerge hazırlanmıştır. | 2 | hough technically not a requirement, many colleges make community service an unofficial requirement for acceptance. | 3 | Community service is a donated service or activity that is performed by someone or a group of people for the benefit of the public or its institutions. Performing community service is not the same as volunteering, since it is not always done voluntarily. It may be done for a variety of reasons | 4 | Governments may require it as a part of citizenship requirements, typically in lieu of military service | 5 | Courts may demand it in lieu of, or in addition to, other criminal justice sanction |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
THU dersi her anabilim dalında bir dönem okutulan 1 saat teorik, 2 saat uygulama olmak üzere 3 saat ve 2 kredilik zorunlu bir derstir.Bu ders anabilim dallarının eğitim-öğretim planlarının özelliklerine göre genelde üçüncü ya da dördüncü sınıfta güz veya bahar döneminde okutulmaktadır. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının gelişimi
| | | 2 | Yoksulluk, sigorta ve sosyal yardım yapılan aileler,sağlık hizmetlerinin gelişimi. | | | 3 | Sosyal hizmetlerin bireyselleştirilmesi | | | 4 | Sosyal hizmetlerde topluma hizmet uygulamaları | | | 5 | Vatandaşlara yönelik tavsiyeler | | | 6 | Çocuklara ve gençlere yönelik sosyal hizmetler | | | 7 | Çocuklara ve gençlere yönelik sosyal hizmetler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Anne ve çocukların refah düzeylerinin yükseltilmesi | | | 10 | Okul çağındaki çocukların sağlık ve refah düzeylerinin artırılması | | | 11 | Problemli çocuklara yönelik çalışmalar | | | 12 | Çocuk İşçiler | | | 13 | Yaşlıların refahı ve zihinsel sağlık hizmetleri | | | 14 | Yerleşmeler ve topluluk merkezleri. | | | 15 | Yerleşmeler ve topluluk merkezleri | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Recommended or Required Reading |
Coşkun, H. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara
Şeker, A. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Nobel Yayıncılık, Ankara |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 14 | 4 | 56 |
Self Study | 8 | 1 | 8 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 15 | 15 |
Reading | 14 | 2 | 28 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | | 3 | LO4 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | 2 | | | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|