BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
D308BHeresiographicalCompulsory363
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
İslam tarihinde üretilen düşüncelerin ana damarlarını tespit edebilmek maksadıyla Haricilik. Mürcie, Mutezile ve Şia gibi umumi dini hareketleri, özellikleri ve sosyal alana itikadi düşünceleriyle tesirleri bakımından ele almaktır.
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1Knows the factors affecting the emergence of sects
2Knows the distinctive characteristics of the mentality of Harijites
3Knows contributions of Murcia to Islamic Thought
4Knows the evidence of Shiism on imamat
5Knows Mutazilite and Islamic rationalism in general terms
6Knows Ahl al-Sunnah in general terms
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Din, mezhep, cemaat ve tarikat kavramlarının içeriği; din-mezhep ilişkisi; zihniyetlerine göre mezhep tipolojileri; mezhepler tarihi araştırmalarında takip edilen yöntem ve teknikler; İslam düşünce tarihinde ilk ortaya çıkan mezhepler; mezheplerin doğuş sebepleri, önemli kişileri, tarihçeleri, temel görüşleri, alt grupları, yayıldıkları bölgeler, literatürü, İslam düşüncesine katkıları ve günümüzdeki tezahürleri
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Mezhepleri Tarihi’nin tanımı, amacı, konusu Konu anlatımı, tartışma
2Kureyş’in sosyal yapısı Konu anlatımı, tartışma
3Mezheplerin oluşumuna etki eden ilk olaylar Konu anlatımı, tartışma
4Hariciliğin ortaya çıkışı ve itikadi görüşleri Konu anlatımı, tartışma
5Mürcie’nin ortaya çıkışının sebepleri ve temel görüşleri Konu anlatımı, tartışma
6Şiiliğin anlamı Konu anlatımı, tartışma
7Şia’nın doğuşu ile ilgili görüşler Konu anlatımı, tartışma
8Ara sınavYazılı sınav
9Şia’nın temel görüşleri ve İmamet Konu anlatımı, tartışma
10İmamiyye ve İmametin dini delilleri Konu anlatımı, tartışma
11Mutezile ve oluşumuna etki eden faktörler Konu anlatımı, tartışma
12Mutezilenin beş esası Konu anlatımı, tartışma
13Ehl-i sünnet’in teşekkül süreci Konu anlatımı, tartışma
14Eş’arilik Konu anlatımı, tartışma
15MaturidilikKonu anlatımı, tartışma
16Final sınavıYazılı sınav
Recommended or Required Reading
İslam Mezhepleri Tarihi, ed. Hasan Onat-Sönmez Kutlu, Grafiker yay. Ankara 2012. Kutlu, Sönmez, Mezhepler Tarihine Giriş, DEM yay., İstanbul 2010. Kutlu, Sönmez, Tarihsel Din Söylemleri Üzerine Zihniyet Çözümlemeleri, OTTO yay., Ankara 2012. Saffet Sarıkaya, İslam Düşünce Tarihinde Mezhepler, Rağbet Yay., İstanbul 2009. Hasan Onat, Emeviler Devri Şii hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Diyanet yay., Ankara 1999.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures14114
Discussion14228
Self Study14228
Individual Study for Mid term Examination188
Individual Study for Final Examination11010
TOTAL WORKLOAD (hours)91
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
LO1         4      
LO2            34 4
LO3                
LO4                
LO5             3 3
LO6         3  3   
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High