|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D308B | Heresiographical | Compulsory | 3 | 6 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | İslam tarihinde üretilen düşüncelerin ana damarlarını tespit edebilmek maksadıyla Haricilik. Mürcie, Mutezile ve Şia gibi umumi dini hareketleri, özellikleri ve sosyal alana itikadi düşünceleriyle tesirleri bakımından ele almaktır. | Name of Lecturer(s) | | Learning Outcomes | 1 | Knows the factors affecting the emergence of sects | 2 | Knows the distinctive characteristics of the mentality of Harijites | 3 | Knows contributions of Murcia to Islamic Thought | 4 | Knows the evidence of Shiism on imamat | 5 | Knows Mutazilite and Islamic rationalism in general terms | 6 | Knows Ahl al-Sunnah in general terms |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Din, mezhep, cemaat ve tarikat kavramlarının içeriği; din-mezhep ilişkisi; zihniyetlerine göre mezhep tipolojileri; mezhepler tarihi araştırmalarında takip edilen yöntem ve teknikler; İslam düşünce tarihinde ilk ortaya çıkan mezhepler; mezheplerin doğuş sebepleri, önemli kişileri, tarihçeleri, temel görüşleri, alt grupları, yayıldıkları bölgeler, literatürü, İslam düşüncesine katkıları ve günümüzdeki tezahürleri | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Mezhepleri Tarihi’nin tanımı, amacı, konusu
| Konu anlatımı, tartışma | | 2 | Kureyş’in sosyal yapısı
| Konu anlatımı, tartışma | | 3 | Mezheplerin oluşumuna etki eden ilk olaylar
| Konu anlatımı, tartışma | | 4 | Hariciliğin ortaya çıkışı ve itikadi görüşleri
| Konu anlatımı, tartışma | | 5 | Mürcie’nin ortaya çıkışının sebepleri ve temel görüşleri
| Konu anlatımı, tartışma | | 6 | Şiiliğin anlamı
| Konu anlatımı, tartışma | | 7 | Şia’nın doğuşu ile ilgili görüşler
| Konu anlatımı, tartışma | | 8 | Ara sınav | Yazılı sınav | | 9 | Şia’nın temel görüşleri ve İmamet
| Konu anlatımı, tartışma | | 10 | İmamiyye ve İmametin dini delilleri
| Konu anlatımı, tartışma | | 11 | Mutezile ve oluşumuna etki eden faktörler
| Konu anlatımı, tartışma | | 12 | Mutezilenin beş esası
| Konu anlatımı, tartışma | | 13 | Ehl-i sünnet’in teşekkül süreci
| Konu anlatımı, tartışma | | 14 | Eş’arilik
| Konu anlatımı, tartışma | | 15 | Maturidilik | Konu anlatımı, tartışma | | 16 | Final sınavı | Yazılı sınav | |
| Recommended or Required Reading | İslam Mezhepleri Tarihi, ed. Hasan Onat-Sönmez Kutlu, Grafiker yay. Ankara 2012.
Kutlu, Sönmez, Mezhepler Tarihine Giriş, DEM yay., İstanbul 2010.
Kutlu, Sönmez, Tarihsel Din Söylemleri Üzerine Zihniyet Çözümlemeleri, OTTO yay., Ankara 2012.
Saffet Sarıkaya, İslam Düşünce Tarihinde Mezhepler, Rağbet Yay., İstanbul 2009.
Hasan Onat, Emeviler Devri Şii hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Diyanet yay., Ankara 1999. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 2 | 2 | Attending Lectures | 14 | 1 | 14 | Discussion | 14 | 2 | 28 | Self Study | 14 | 2 | 28 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 8 | 8 | Individual Study for Final Examination | 1 | 10 | 10 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | | | | | | | | 4 | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | 3 | 4 | | 4 | LO3 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | | 3 | | 3 | LO6 | | | | | | | | | | 3 | | | 3 | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|