Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D306B | Mysticism | Compulsory | 3 | 6 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Tasavvuf ilminin İslamî ilimler içerisindeki yeri, önemi, konusu, gayesi, metodu hakkında bilgi sahibi olarak tasavuufun başlıca dönemleri ve bu dönemlerin hususiyetleri hakkında bilgi vermektir. |
Name of Lecturer(s) |
Yrd. Doç. Dr. Ahmet ÖZKAN |
Learning Outcomes |
1 | Tasavvuf Tarihini dar ve geniş anlamda sıralar | 2 | Tasavvuf Tarihinin akışını açıklar. | 3 | Kaynak eser ve mutasavvıfları örnekler. | 4 | Tasavvuf düşünce ve kültürünü ayırt eder. | 5 | Sufilerin düşünce ve fiillerini derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler | 6 | List the process of the development of Sufi orders before Republical period and after and tell about the elements of process. | 7 | Summarize process of the banning of the Sufi orders and closure of the Takkas (Derwish Lodges) and explain the present case of the Sufi orders. | 8 | Illustrate and interpret the elements of present Sufi life in modern Turkey. | 9 | Distinguish the different elements of the Sufi orders and debate their commentaries about Sufism. | 10 | Composing the approaches of Sufi orders to the elements of Sufism, reach the generations and arrange them according to the different perspectives. | 11 | Evaluate the elements of Sufism and the sufi activities today. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Tasavvufun mahiyeti, tasavvufun ortaya çıkışı ve bilim haline gelmesi, tasavvuf tarihinin tarikatlar dönemine kadar olan tarihi seyri, tasavvufun müesseseleşmesi ve tarikatların ortaya çıkışı hakkında bilgi verir. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Tasavvuf tarihinin temel kaynakları | Soru - Cevap - Anlatım | | 2 | Tasavvufun diğer ilimlerle mukayesesi | Soru - Cevap - Anlatım | | 3 | Tasavvufun tarifi, konusu ve gayesi | Soru - Cevap - Anlatım | | 4 | Tasavvuf ilminin ortaya çıkışı ve özellikleri | Soru - Cevap - Anlatım | | 5 | Tasavvuf kelimesinin menşei | Soru - Cevap - Anlatım | | 6 | Tasavvuf tarihinin dönemleri: Zühd dönemi Hz. Peygamberin hayıtında zühd | Soru - Cevap - Anlatım | | 7 | Ashab-ı kiramın hayatında zühd, Tabiin devri zühd hayatı | Soru - Cevap - Anlatım | | 8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | | 9 | Hicri II. Asrın sonuna kadar zühd hayıtı | Soru - Cevap - Anlatım | | 10 | Başlıca zühd mektepleri | Soru - Cevap - Anlatım | | 11 | Tasavvuf dönemi: Tasavvuf mektepleri | Soru - Cevap - Anlatım | | 12 | Hicri III ve IV. Asırda Tasavvuf mektepleri | Soru - Cevap - Anlatım | | 13 | Tasavvuf tarihinin temel kaynakları | Soru - Cevap - Anlatım | | 14 | XVI-XIX. asırlarda başlıca tasavvufî olaylar | Soru - Cevap - Anlatım | | 15 | XVI-XIX. asırlarda başlıca tasavvufî olaylar | Soru - Cevap - Anlatım | | 16 | Final | Yazılı Sınav | |
|
Recommended or Required Reading |
Tasavvuf Tarihi, Osman TÜRER
H. Kâmil Yılmaz: Tasavvuf ve Tarîkatlar, İstanbul, 2009.
Mustafa Kara, Tasavvuf ve Tarîkatlar Tarihi, İstanbul, 1985
Abdülkerim el-Kuşeyrî, er-Risâle |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 14 | 3 | 42 |
Self Study | 14 | 2 | 28 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 8 | 8 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 10 | 10 |
Reading | 14 | 2 | 28 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | LO6 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO7 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO8 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO9 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO10 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO11 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|