|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D311B | Classroom Management | Compulsory | 3 | 5 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Temel kavramları, prensipler ve sınıf yönetiminin doğası ile ilgili bilgileri kavramak ve ilkeleri uygulayabilme yeteneğini geliştirmek. | Name of Lecturer(s) | Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN | Learning Outcomes | 1 | Sınıf yönetiminin boyutlarını açıklayabileceklerdir | 2 | Temel sınıf yönetimi modellerini örneklendirerek açıklayabileceklerdir | 3 | Sınıf yönetimi ve disiplin kavramı arasındaki ilişkiyi saptayabilecekler | 4 | Sınıfta etkili kurallar oluşturma ve uygulama teknikleri konusunda bilgi edinecekler | 5 | İstenmedik davranışların giderilmesi için gerekli strateji ve teknikler konusunda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır. | 6 | Explain the dimension of classroom management | 7 | Students will be able to explain the importance of effective time management in terms of the lesson. | 8 | Students should explain how to cope with undesirable behavior in the classroom. | 9 | Students will be able to explain the form of teacher-student communication. | 10 | Students will be able to explain the importance and role of classroom management in instruction | 11 | Students are familiar with the basic terms and concepts of classroom management. |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler, sınıf ortamı ve grup etkileşimleri, sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama, sınıf içinde zaman kullanımı, sınıf organizasyonu, motivasyon, iletişim, yeni bir döneme başlangıç, olumlu ve öğrenmeye uygun bir ortam oluşturma, sınıf içerisinde karşılaşılan davranış problemleri ve bunlara karşı geliştirilecek önlemler. | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Yönetim kavramı ve sınıf yönetimi
| Ders içeriğinin incelenmesi | | 2 | SINIF ORGANİZASYONU
| Konu anlatımı | | 3 | SINIF İLETİŞİM
| Konu anlatımı | | 4 | SINIF ORTAMI VE GRUP ETKİLEŞİMİ
| Konu anlatımı | | 5 | DİSİPLİN VE SINIF KURALLARI
| Konu anlatımı | | 6 | DİSİPLİN VE SINIF KURALLARI
| Konu anlatımı | | 7 | ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN SOSYAL VE PSİKOLOJİK FAKTÖRLER
| Konu anlatımı | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI VE YAKLAŞIMLARI
| Konu anlatımı | | 10 | SINIF İÇİNDE ZAMAN YÖNETİMİ
| Konu anlatımı | | 11 | OKULLARDA ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
| Konu anlatımı | | 12 | MOTİVASYON
| Konu anlatımı | | 13 | Olumlu öğrenme ortamı oluşturma
| Konu anlatımı | | 14 | Öğretimin yöntemi, Sınıf yönetiminde eğitim teknolojisinin kullanımı
| Konu anlatımı | | 15 | Örnek Olaylar ve Çözüm Seçenekleri | Konu anlatımı | | 16 | Final Sınavı | | |
| Recommended or Required Reading | Kaya, Z. 2006; Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara
Aydın, A., 2000; Sınıf Yönetimi Alfa Yayıncılık, İstanbul Başar, H., 2008; Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara Çelikten, M., 2009; Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara Erdem, M. 2005, Sınıf Yönetimi, Epsilon Yayıncılık, İstanbul Gülşen, C., 2010; Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara Karip, E., 2002; Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara Karslı, M.D., 2009; İlköğretimde Sınıf Yönetimi, Kök Yayıncılık, Ankara Küçükahmet, L. 2006, Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara Özyürek, M., 1997; Sınıfta Davranış Yönetimi, Karatepe Yayınları, Ankara Ünal, S., Ada, S., 2000; Sınıf Yönetimi Marmara Ün. Teknik Eğitim Fak. Yayınları, İstanbul | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 2 | 2 | Attending Lectures | 14 | 1 | 14 | Self Study | 14 | 2 | 28 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 | Individual Study for Final Examination | 1 | 10 | 10 | Reading | 14 | 2 | 28 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | LO6 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | LO7 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO8 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO9 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO10 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO11 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|