BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
D311BClassroom ManagementCompulsory353
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Temel kavramları, prensipler ve sınıf yönetiminin doğası ile ilgili bilgileri kavramak ve ilkeleri uygulayabilme yeteneğini geliştirmek.
Name of Lecturer(s)
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN
Learning Outcomes
1Sınıf yönetiminin boyutlarını açıklayabileceklerdir
2Temel sınıf yönetimi modellerini örneklendirerek açıklayabileceklerdir
3Sınıf yönetimi ve disiplin kavramı arasındaki ilişkiyi saptayabilecekler
4Sınıfta etkili kurallar oluşturma ve uygulama teknikleri konusunda bilgi edinecekler
5İstenmedik davranışların giderilmesi için gerekli strateji ve teknikler konusunda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır.
6Explain the dimension of classroom management
7Students will be able to explain the importance of effective time management in terms of the lesson.
8 Students should explain how to cope with undesirable behavior in the classroom.
9Students will be able to explain the form of teacher-student communication.
10Students will be able to explain the importance and role of classroom management in instruction
11 Students are familiar with the basic terms and concepts of classroom management.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler, sınıf ortamı ve grup etkileşimleri, sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama, sınıf içinde zaman kullanımı, sınıf organizasyonu, motivasyon, iletişim, yeni bir döneme başlangıç, olumlu ve öğrenmeye uygun bir ortam oluşturma, sınıf içerisinde karşılaşılan davranış problemleri ve bunlara karşı geliştirilecek önlemler.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Yönetim kavramı ve sınıf yönetimi Ders içeriğinin incelenmesi
2SINIF ORGANİZASYONU Konu anlatımı
3SINIF İLETİŞİM Konu anlatımı
4SINIF ORTAMI VE GRUP ETKİLEŞİMİ Konu anlatımı
5DİSİPLİN VE SINIF KURALLARI Konu anlatımı
6DİSİPLİN VE SINIF KURALLARI Konu anlatımı
7ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN SOSYAL VE PSİKOLOJİK FAKTÖRLER Konu anlatımı
8Ara sınav
9İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI VE YAKLAŞIMLARI Konu anlatımı
10SINIF İÇİNDE ZAMAN YÖNETİMİ Konu anlatımı
11OKULLARDA ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ Konu anlatımı
12MOTİVASYON Konu anlatımı
13Olumlu öğrenme ortamı oluşturma Konu anlatımı
14Öğretimin yöntemi, Sınıf yönetiminde eğitim teknolojisinin kullanımı Konu anlatımı
15Örnek Olaylar ve Çözüm SeçenekleriKonu anlatımı
16Final Sınavı
Recommended or Required Reading
Kaya, Z. 2006; Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara Aydın, A., 2000; Sınıf Yönetimi Alfa Yayıncılık, İstanbul Başar, H., 2008; Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara Çelikten, M., 2009; Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara Erdem, M. 2005, Sınıf Yönetimi, Epsilon Yayıncılık, İstanbul Gülşen, C., 2010; Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara Karip, E., 2002; Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara Karslı, M.D., 2009; İlköğretimde Sınıf Yönetimi, Kök Yayıncılık, Ankara Küçükahmet, L. 2006, Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara Özyürek, M., 1997; Sınıfta Davranış Yönetimi, Karatepe Yayınları, Ankara Ünal, S., Ada, S., 2000; Sınıf Yönetimi Marmara Ün. Teknik Eğitim Fak. Yayınları, İstanbul
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures14114
Self Study14228
Individual Study for Mid term Examination11010
Individual Study for Final Examination11010
Reading14228
TOTAL WORKLOAD (hours)93
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
LO1          4     
LO2                
LO3           4    
LO4                
LO5            5   
LO6            3   
LO7                
LO8                
LO9                
LO10                
LO11                
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High