|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D307B | Religious Communication and Guidance | Compulsory | 3 | 5 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Dini rehberliğin teorik ve pratik açılardan arka planını açıklayarak öğrencilerde dini rehberlik alanını kuramsal açıdan tanıtmak. Dini rehberlik alanlarını öğrencilere gösterip bu alanların her birine uygun rehberlik ilkelerini ve becerisini kazandırmak. | Name of Lecturer(s) | Yrd. Doç. Dr. Ahmet ÖZKAN | Learning Outcomes | 1 | Knowledge: Understanding basic terms and concepts of the course | 2 | Students will follow and evaluate research carried out in the framework of social needs in Islamic civilizations, science and culture. | 3 | Students will have the ability to make written and oral presentations about the history of civilizations. | 4 | Students will have the skills to correlate between interdisciplinary sciences. | 5 | Students will learn about modern refletions of culture and civilization. |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Din hizmetleri rehberliği ve iletişim | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Rehberlik: Tanımı, Amacı, İlkeleri, Kapsamı ve Alanları. | | | 2 | Rehberliğin Gelişimini Sağlayan Sebepler | | | 3 | Rehberlik Teknikleri: Bireyi Tanıma Teknikleri | | | 4 | Din Hizmetleri Alanında Rehberlik Hizmetleri: Tanım, Amaç ve İlkeler. | | | 5 | Rehberlikle İlişkisi Bakımından Vahiy ve Hz. Peygamber
| | | 6 | Din Hizmetlerinde Rehberlik Hizmeti Olarak Dinî ve Psikolojik Danışmanlık
| | | 7 | Danışman Olarak Din Görevlisi
| | | 8 | Ara Sınav
| | | 9 | Din Hizmetlerinde Hedef Kitle ve Özellikleri
| | | 10 | Etkin Dinî Danışmanlık İçin Temel Paradigma: Karakter Etiği
| | | 11 | Din Hizmetlerinde İletişim ve İletişim Engelleri
| | | 12 | Din Hizmetlerinde İletişimin İlkeleri ve Metotları
| | | 13 | Etkin Dinî Danışmanlık İçin Temel İletişim Becerileri: Terapötik Diyalog
| | | 14 | Genel Değerlendirme: Sosyal Hizmetlerde Dinî Danışmanlık ve Rehberlik | | | 15 | Genel Değerlendirme: Sosyal Hizmetlerde Dinî Danışmanlık ve Rehberlik | | | 16 | Final | | |
| Recommended or Required Reading | 1. Gerard Egan, Psikolojik Danışma Becerileri, Kaknüs Yay., İstanbul 2011.
2. Stephen R. Covey, Etkili İnsanların Yedi Alışkanlığı, Varlık Yay., İstanbul 1998.
3. Hasan Tan, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Meb Yay., İstanbul 1989;
4. Yıldız Kuzgun, Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Ankara 1991;
5. Binnur Yeşilyaprak, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yay., Ankara 2000.
6. ed. Cemal TOSUN, Din Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fak. Yay., Eskişehir 1999.
7. Mevlüt KAYA, Din Eğitiminde İletişim ve Dinî Tutum, Etüt Yay., Samsun 1998.
8. Nurullah Altaş, Dini Danışmanlığın Teorik Temelleri, AÜİFD, 2000;
9. Nurullah Altaş, Hastanelerde Dini Danışmanlık Hizmetleri, AÜİFD, 1999.
10. Üzeyir Ok, Dini Danışmanlık Tanımı ve Tarihi, Ankara 2012;
11. Şuayip Özdemir,Cezaevlerinde Din Eğitimi ve Dini Danışmanlık, Ankara 2012.
12. Mustafa Köylü, Psiko-Sosyal Açıdan Dini İletişim, Ankara 2006. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 2 | 2 | Attending Lectures | 14 | 1 | 14 | Discussion | 14 | 1 | 14 | Question-Answer | 14 | 2 | 28 | Self Study | 14 | 1 | 14 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 | Individual Study for Final Examination | 1 | 14 | 14 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | | | | | | | | | | 2 | 2 | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | 3 | | 2 | | 5 | | 5 | LO4 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | 4 | 3 | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|