BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
D307BReligious Communication and GuidanceCompulsory353
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Dini rehberliğin teorik ve pratik açılardan arka planını açıklayarak öğrencilerde dini rehberlik alanını kuramsal açıdan tanıtmak. Dini rehberlik alanlarını öğrencilere gösterip bu alanların her birine uygun rehberlik ilkelerini ve becerisini kazandırmak.
Name of Lecturer(s)
Yrd. Doç. Dr. Ahmet ÖZKAN
Learning Outcomes
1Knowledge: Understanding basic terms and concepts of the course
2Students will follow and evaluate research carried out in the framework of social needs in Islamic civilizations, science and culture.
3Students will have the ability to make written and oral presentations about the history of civilizations.
4Students will have the skills to correlate between interdisciplinary sciences.
5Students will learn about modern refletions of culture and civilization.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Din hizmetleri rehberliği ve iletişim
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Rehberlik: Tanımı, Amacı, İlkeleri, Kapsamı ve Alanları.
2Rehberliğin Gelişimini Sağlayan Sebepler
3Rehberlik Teknikleri: Bireyi Tanıma Teknikleri
4Din Hizmetleri Alanında Rehberlik Hizmetleri: Tanım, Amaç ve İlkeler.
5Rehberlikle İlişkisi Bakımından Vahiy ve Hz. Peygamber
6Din Hizmetlerinde Rehberlik Hizmeti Olarak Dinî ve Psikolojik Danışmanlık
7Danışman Olarak Din Görevlisi
8Ara Sınav
9Din Hizmetlerinde Hedef Kitle ve Özellikleri
10Etkin Dinî Danışmanlık İçin Temel Paradigma: Karakter Etiği
11Din Hizmetlerinde İletişim ve İletişim Engelleri
12Din Hizmetlerinde İletişimin İlkeleri ve Metotları
13Etkin Dinî Danışmanlık İçin Temel İletişim Becerileri: Terapötik Diyalog
14Genel Değerlendirme: Sosyal Hizmetlerde Dinî Danışmanlık ve Rehberlik
15Genel Değerlendirme: Sosyal Hizmetlerde Dinî Danışmanlık ve Rehberlik
16Final
Recommended or Required Reading
1. Gerard Egan, Psikolojik Danışma Becerileri, Kaknüs Yay., İstanbul 2011. 2. Stephen R. Covey, Etkili İnsanların Yedi Alışkanlığı, Varlık Yay., İstanbul 1998. 3. Hasan Tan, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Meb Yay., İstanbul 1989; 4. Yıldız Kuzgun, Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Ankara 1991; 5. Binnur Yeşilyaprak, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yay., Ankara 2000. 6. ed. Cemal TOSUN, Din Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fak. Yay., Eskişehir 1999. 7. Mevlüt KAYA, Din Eğitiminde İletişim ve Dinî Tutum, Etüt Yay., Samsun 1998. 8. Nurullah Altaş, Dini Danışmanlığın Teorik Temelleri, AÜİFD, 2000; 9. Nurullah Altaş, Hastanelerde Dini Danışmanlık Hizmetleri, AÜİFD, 1999. 10. Üzeyir Ok, Dini Danışmanlık Tanımı ve Tarihi, Ankara 2012; 11. Şuayip Özdemir,Cezaevlerinde Din Eğitimi ve Dini Danışmanlık, Ankara 2012. 12. Mustafa Köylü, Psiko-Sosyal Açıdan Dini İletişim, Ankara 2006.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures14114
Discussion14114
Question-Answer14228
Self Study14114
Individual Study for Mid term Examination11010
Individual Study for Final Examination11414
TOTAL WORKLOAD (hours)97
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
LO1           22   
LO2                
LO3         3 2 5 5
LO4                
LO5           43   
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High