|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D305B | Philosophy of Religion | Compulsory | 3 | 5 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Din Felsefesinin mahiyeti ve temel tartışmalarını kazandırmak | Name of Lecturer(s) | Arş. Gör. Mutlu AKSOY | Learning Outcomes | 1 | Din Felsefesinin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur. | 2 | Din Felsefesinin temel problemleri ve kavramlarını tanır | 3 | Din felsefesinin temel problemlere yaklaşımı ile diğer disiplinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi kavrar | 4 | Students will be able to question the assumptions hidden in arguments. | 5 | Students will able to analyze the arguments which are based upon the defense of a certain view | 6 | Students will comprehend the major difficulties posed by religious diverstiy | 7 | Students will learn about the major arguments for and against the existence of God | 8 | Students will be able to identify the differences between approaches to religion, such as social scientific, theological or philosophical. |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Din felsefesinin konusu, yöntemi ve kaynakları, akıl-iman ilişkisi, teistik ve ateistik kanıtların felsefi açıdan irdelenmesi, kötülük sorunu ve farklı teodiseler, Tanrı hakkında konuşmanın imkân ve mahiyeti, Tanrı’nın sıfatları ve evrenle ilişkisi, vahiy, mucize, ahiret gibi dini kavramların felsefi açıdan analizi, din-bilim ilişkisi, dinlerin çokluğu olgusuna farklı yaklaşımlar. | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Din felsefesi, tanımı alanı yöntemi ve kaynakları
| | | 2 | Akıl-iman ilişkisi
| | | 3 | Tanrının varlığının delilleri ontolojik kanıt
| | | 4 | kozmolojik kanıt
| | | 5 | ahlak kanıtı, teleolojik kanıt
| | | 6 | dini tecrübe kanıtı, Din dili
| | | 7 | Tanrının sıfatları ve alamle ilişkisi
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Din-bilim ilişkisinde uyuşma ve tamamlama-çatışma ve ayrışma
| | | 10 | Ateizm ve kötülük problemi
| | | 11 | Ölümden sonra hayat, felsefi dayanakları
| | | 12 | Tanrı tasavvurları,Teizm ve deizm
| | | 13 | Panteizm, panenteizm, agnostisizm | | | 14 | Dinlerin farklılığı ve dini çoğulculuk | | | 15 | Panteizm, Panenteizm, Agnostisizm | | | 16 | Final | | |
| Recommended or Required Reading | Mehmet Aydın,Din felsefesi, Selçuk Yay., Ankara, 1994.
Din Felsefesine dair okumalar I-II, ed.Recep Alpyağıl, İz Yay., Micheal Peterson vd. Akıl ve İnanç, Küre Yay.,İstanbul, 2009. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 1 | 1 | Attending Lectures | 1 | 14 | 14 | Discussion | 1 | 14 | 14 | Self Study | 1 | 14 | 14 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 14 | 14 | Individual Study for Final Examination | 1 | 14 | 14 | Reading | 1 | 14 | 14 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | 2 | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | LO6 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO7 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO8 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|