|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D303B | Theology | Compulsory | 3 | 5 | 4 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Tarihi süreç içerisinde ortaya çıkan ve tartışılan klasik kelamın önemli konuları hakkında öğrenciyi bilgilendirerek, Kelam sorunlarının çözümünde öğrencinin kapasitesini artırmak ve düşünme melekesinin gelişmesine katkıda bulunmak. | Name of Lecturer(s) | | Learning Outcomes | 1 | Students can analyse the basic principles of Islamic Theology. | 2 | Students can analyse the basic principles of Islamic Theology. | 3 | Students can identify the application of this information in daily life. | 4 | Students can explan and interpret questions of Islamic theology. | 5 | Students can analyse the basic principles of Islamic Theology. |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Kelam ilminin doğuşu ve özgünlüğü, kelam ekolleri ve doğuş nedenleri, bilginin imkanı, kaynakları ve çeşitleri, varlık teorisi, Allah’ın varlığının ve birliğinin temelleri, nübüvvetin imkanı ve ispatı, peygamberliğe ilişkin sorunlar, ahiret hayatının imkan ve ispatı, kaza ve kader, ecel ve ömür, dualite sorunu, ahlak, dua ve tevbe, kıyamet alametleri | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Giriş
| | | 2 | Kelam ilminin doğuşu ve özgünlüğü, kelam ekolleri ve doğuş nedenleri
| | | 3 | Bilginin imkanı, kaynakları ve çeşitleri, varlık teorisi
| | | 4 | Allah’ın varlığının ve birliğinin temelleri
| | | 5 | Nübüvvetin imkanı ve ispatı
| | | 6 | Peygamberliğe ilişkin sorunlar
| | | 7 |
Peygamberliğe ilişkin sorunlar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ahiret hayatının imkan ve ispatı
| | | 10 | Kıyamet alametleri | | | 11 |
Kaza ve Kader | | | 12 |
Ecel ve Ömür | | | 13 | Dua ve Tevbe | | | 14 | Dualite sorunu, Ahlak | | | 15 | Dualite sorunu, Ahlak | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Recommended or Required Reading | Emrullah Yüksel, Sistematik Kelam, İz Yay.,İst. 2005
(Komisyon), Kelam El Kitabı, (Editör: Şaban Ali Düzgün), Grafiker Yay., Ankara 2012
Şerafeddin Gölcük-Süleyman Toprak, Kelam, Selçuk Üniversitesi Yay., Konya 1988
Bekir Topaloğlu, Allah´ın Varlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara 2001
Mevlut Ozler, İslam Düşüncesinde Tevhid, Nun Yayıncılık, İstanbul 1995 | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 2 | 2 | Attending Lectures | 14 | 3 | 42 | Self Study | 14 | 2 | 28 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 | Individual Study for Final Examination | 1 | 10 | 10 | Reading | 14 | 2 | 28 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | 2 | 2 | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | 2 | | | 3 | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|