BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
D213BPrinciples and Methods of TeachingCompulsory234
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Öğretim ilke ve yöntemlerini kavramak, bu yöntemleri örnek öğretim etkinlikleri düzenleyerek uygulamaya dökmek, öğretim yöntemleri bilgisi sahip olmak, öğretim yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını belirlemek yöntemin sosyal, zihinsel, duyuşsal gelişim sürecine etkilerini analiz etmek ve çağdaş ve geleneksel öğretim yöntemlerini sıralamak, akademik motivasyonu tanımlamak
Name of Lecturer(s)
Yard. Doç. Dr. Mustafa Şengün
Learning Outcomes
1Applies teaching strategies, methods and techniques
2Knows the basic principles of curriculum development.
3Prepares an original education program in accord with its aim.
4Recognizes the fundamental concepts of curriculum development
5
6
7
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Öğretim, eğitim ögeleri, öğrenme, öğretim, programı eğitim programı, öğretim programı, örtük program, öğretim ilkeleri, strateji teknik yöntem, öğretim yöntemler ve teknikleri, çağdaş ve geleneksel öğretim yöntemleri, akademik motivasyon, Kavram öğretiminde teknikler
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallarKonu aktarımı
2Eğitim ve öğretim programıKonu aktarımı
3Öğrenme, öğretim, Konu aktarımı
4Öğretim ilkeleriKonu aktarımı
5Öğretim yöntem ve tekniklerKonu aktarımı
6Çağdaş ve geleneksel öğretim yöntemleri,Konu aktarımı
7Öğrenme modelleri ve stratejileriKonu aktarımı
8Ara Sınav
9Öğretim yöntemlerin öğrenme sürecine etkileriKonu aktarımı
10Kavram öğretiminde tekniklerKonu aktarımı
11Alternatif ölçme teknikleri ve uygulamalarıKonu aktarımı
12Öğretim yöntemi ve motivasyonKonu aktarımı
13Akademik motivasyonu sağlayıcı yöntemlerKonu aktarımı
14Öğretim uygulamalarında İyi ÖrneklerKonu aktarımı
15Öğretimde Etkinlik GeliştirmeKonu aktarımı
16Final Sınavı
Recommended or Required Reading
MEB.(2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4-5. Sınıflar). Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Moore, K. D. (2005). Effective instructional strategies from theory to practice. Sage Publications 2455 Teller Road. Thousand Oaks California Tan, Ş. (2005). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Klein, J., Taveras,S., Hope King,S.H, Commitante, Curtis-Bey,L Stripling, B. (2009).Project-Based Learning: Inspiring Middle SchoolStudents to Engage in Deep and Active Learning. Division of Teaching and Learning Office of Curriculum, Standards, and Academic Engagement. NYC Department of Education. New York, New York 10007
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Practice13339
Individual Study for Mid term Examination12020
Individual Study for Final Examination13232
Reading13113
TOTAL WORKLOAD (hours)107
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
LO1            4   
LO2                
LO3           45   
LO4                
LO5         4  3   
LO6                
LO7            2   
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High