|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D213B | Principles and Methods of Teaching | Compulsory | 2 | 3 | 4 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Öğretim ilke ve yöntemlerini kavramak, bu yöntemleri örnek öğretim etkinlikleri düzenleyerek uygulamaya dökmek, öğretim yöntemleri bilgisi sahip olmak, öğretim yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını belirlemek yöntemin sosyal, zihinsel, duyuşsal gelişim sürecine etkilerini analiz etmek ve çağdaş ve geleneksel öğretim yöntemlerini sıralamak, akademik motivasyonu tanımlamak | Name of Lecturer(s) | Yard. Doç. Dr. Mustafa Şengün | Learning Outcomes | 1 | Applies teaching strategies, methods and techniques | 2 | Knows the basic principles of curriculum development. | 3 | Prepares an original education program in accord with its aim. | 4 | Recognizes the fundamental concepts of curriculum development | 5 | | 6 | | 7 | |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Öğretim, eğitim ögeleri, öğrenme, öğretim, programı eğitim programı, öğretim programı, örtük program, öğretim ilkeleri, strateji teknik yöntem, öğretim yöntemler ve teknikleri, çağdaş ve geleneksel öğretim yöntemleri, akademik motivasyon, Kavram öğretiminde teknikler | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | Konu aktarımı | | 2 | Eğitim ve öğretim programı | Konu aktarımı | | 3 | Öğrenme, öğretim, | Konu aktarımı | | 4 | Öğretim ilkeleri | Konu aktarımı | | 5 | Öğretim yöntem ve teknikler | Konu aktarımı | | 6 | Çağdaş ve geleneksel öğretim yöntemleri, | Konu aktarımı | | 7 | Öğrenme modelleri ve stratejileri | Konu aktarımı | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Öğretim yöntemlerin öğrenme sürecine etkileri | Konu aktarımı | | 10 | Kavram öğretiminde teknikler | Konu aktarımı | | 11 | Alternatif ölçme teknikleri ve uygulamaları | Konu aktarımı | | 12 | Öğretim yöntemi ve motivasyon | Konu aktarımı | | 13 | Akademik motivasyonu sağlayıcı yöntemler | Konu aktarımı | | 14 | Öğretim uygulamalarında İyi Örnekler | Konu aktarımı | | 15 | Öğretimde Etkinlik Geliştirme | Konu aktarımı | | 16 | Final Sınavı | | |
| Recommended or Required Reading | MEB.(2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4-5. Sınıflar). Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Moore, K. D. (2005). Effective instructional strategies from theory to practice. Sage Publications 2455 Teller Road. Thousand Oaks California
Tan, Ş. (2005). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Klein, J., Taveras,S., Hope King,S.H, Commitante, Curtis-Bey,L Stripling, B. (2009).Project-Based Learning: Inspiring Middle SchoolStudents to Engage in Deep and Active Learning. Division of Teaching and Learning Office of Curriculum, Standards, and Academic Engagement. NYC Department of Education. New York, New York 10007
| Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 2 | 2 | Practice | 13 | 3 | 39 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 20 | 20 | Individual Study for Final Examination | 1 | 32 | 32 | Reading | 13 | 1 | 13 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | 4 | 5 | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | 4 | | | 3 | | | | LO6 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO7 | | | | | | | | | | | | | 2 | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|