Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D115B | Introduction to Education | Compulsory | 1 | 1 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Öğretmen adaylarına eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik, toplumsal, felsefi, ekonomik, tarihi, hukuki temelleri, Türk eğitim sisteminin yapısı ve sorunları, eğitimde yeni anlayış ve radikal görüşler konularında giriş niteliğinde bilgiler kazandırmak. |
Name of Lecturer(s) |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN |
Learning Outcomes |
1 | Explain vocation concept. | 2 | Lists general properties of teaching. | 3 | Defines something about classroom and school environment | 4 | Explains social and politic basics of education. | 5 | Interprets relationship of education to some fields. | 6 | Illustrates Turkish education systems and its general procedure. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : bir bilim alanı olarak eğitimi tanıyacaktır, eğitimin diğer bilim alanları ile ilişkilerini anlayabilecektir, milli Eğitim Sisteminin temel yapısını ve işleyişini öğrenecektir, eğitim ile diğer toplumsal kurumların ilişkilerini öğrenecektir, eğitimdeki yeni eğilimleri ve yaklaşımları öğrenecektir. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Eğitimin temel kavramları | | | 2 | Eğitimin temel kavramları | | | 3 | Eğitim amaç ve işlevleri | | | 4 | Bir meslek olarak öğretmenlik | | | 5 | Okul ve sınıf ortamı | | | 6 | Eğitimin bilimsel temelleri ve eğitimde araştırma | | | 7 | Eğitimin felsefi temelleri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Eğitimin sosyolojik (toplumsal) temelleri | | | 10 | Eğitimin ekonomik temelleri Eğitimin hukuksal temelleri | | | 11 | Eğitimin psikolojik temelleri | | | 12 | Eğitimin politik temelleri | | | 13 | Eğitimin tarihi temelleri | | | 14 | Eğitimin tarihi temelleri | | | 15 | Türk Eğitim sistemi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Recommended or Required Reading |
Ada Şükrü,Diğerleri.,(2009), Eğitim Bilimine Giriş,Pagem Yayın,Ankara.
Özcan DEmirel, Zeki Kaya;Eğitim Bilimine Giriş,Pagem Yayın,Ankara. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Question-Answer | 14 | 2 | 28 |
Self Study | 10 | 4 | 40 |
Individual Study for Mid term Examination | 2 | 8 | 16 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 10 | 10 |
Reading | 10 | 2 | 20 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | 1 | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | LO5 | | | | | | | | | | | 5 | | 3 | | | | LO6 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|