BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
D115BIntroduction to EducationCompulsory114
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Öğretmen adaylarına eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik, toplumsal, felsefi, ekonomik, tarihi, hukuki temelleri, Türk eğitim sisteminin yapısı ve sorunları, eğitimde yeni anlayış ve radikal görüşler konularında giriş niteliğinde bilgiler kazandırmak.
Name of Lecturer(s)
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN
Learning Outcomes
1Explain vocation concept.
2Lists general properties of teaching.
3Defines something about classroom and school environment
4Explains social and politic basics of education.
5Interprets relationship of education to some fields.
6Illustrates Turkish education systems and its general procedure.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : bir bilim alanı olarak eğitimi tanıyacaktır, eğitimin diğer bilim alanları ile ilişkilerini anlayabilecektir, milli Eğitim Sisteminin temel yapısını ve işleyişini öğrenecektir, eğitim ile diğer toplumsal kurumların ilişkilerini öğrenecektir, eğitimdeki yeni eğilimleri ve yaklaşımları öğrenecektir.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Eğitimin temel kavramları
2Eğitimin temel kavramları
3Eğitim amaç ve işlevleri
4Bir meslek olarak öğretmenlik
5Okul ve sınıf ortamı
6Eğitimin bilimsel temelleri ve eğitimde araştırma
7Eğitimin felsefi temelleri
8Arasınav
9Eğitimin sosyolojik (toplumsal) temelleri
10Eğitimin ekonomik temelleri Eğitimin hukuksal temelleri
11Eğitimin psikolojik temelleri
12Eğitimin politik temelleri
13Eğitimin tarihi temelleri
14Eğitimin tarihi temelleri
15Türk Eğitim sistemi
16Final Sınavı
Recommended or Required Reading
Ada Şükrü,Diğerleri.,(2009), Eğitim Bilimine Giriş,Pagem Yayın,Ankara. Özcan DEmirel, Zeki Kaya;Eğitim Bilimine Giriş,Pagem Yayın,Ankara.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Question-Answer14228
Self Study10440
Individual Study for Mid term Examination2816
Individual Study for Final Examination11010
Reading10220
TOTAL WORKLOAD (hours)117
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
LO1         1      
LO2          4     
LO3                
LO4            3   
LO5          5 3   
LO6            4   
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High