Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | D103B | Ataturk's Principles and History of Turkish Revolution | Compulsory | 1 | 1 | 2 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Atatürk ün gerçekleştirdiği ilke ve inkilapların öğrencilere aktarılması |
Name of Lecturer(s) |
İlgili Öğretim Elemanı |
Learning Outcomes |
1 | 1) To undersatand and evaluate the reasons of the transition from empire to Nation State | 2 | 2) To evaluate the Turkish modernization process correctly. | 3 | 3) The ability to evaluate to current issues with historical knowledge | 4 | 4) To gain the knowledge about Social politic, political science and international relations | 5 | 5) To benefit from different sources |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
İnkılabın tanımı ve Türk inkılabı, Osmanlı Devletinin yıkılışı, Milli Mücadele Dönemi, Milli Mücadele Döneminde yapılan savaşlar, kongreler, devletlerle olan ilişkiler ve yapılan anlaşmalar, Lozan Barış Antlaşması |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | İnkılap ve inkılapla alakalı kavramlar
| | | 2 |
Türk inkılabını hazırlayan sebepler
| | | 3 |
Osmanlı devletinin yıkılışı
| | | 4 | Birinci dünya savaşı | | | 5 | Birinci dünya savaşında siyasi gelişmeler
| | | 6 | Milli mücadeleye hazırlık
| | | 7 | Milli mücadeleye hazırlık
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Milli mücadele dönemi | | | 10 | TBMM nin açılışı | | | 11 | Siyasi ve askeri gelişmeler | | | 12 | Lozan barış antlaşması | | | 13 | Lozan barış anlaşmasının önemi ve sonuçları | | | 14 | Türk inkılap hareketleri | | | 15 | Türk inkılap hareketleri | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Recommended or Required Reading |
YÖK (1995). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Komisyon (2009). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık Akyüz Y. ve diğ. (2010). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Turan R. ve diğ. (2005). Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Ankara Eroğlu H. (2008). Türk İnkılâp Tarihi, Savaş Yayınevi Ünsal Y. (1991). Atatürk İmparatorluktan Millî Devlete, Ankara: TTK Aybars E. Lozan Konferansı ve İsmet Paşa |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 7 | 2 | 14 |
Question-Answer | 7 | 2 | 14 |
Self Study | 14 | 1 | 14 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 10 | 10 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | 2 | | | 2 | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | 4 | | 5 | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|