BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
D103BAtaturk's Principles and History of Turkish RevolutionCompulsory112
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Atatürk ün gerçekleştirdiği ilke ve inkilapların öğrencilere aktarılması
Name of Lecturer(s)
İlgili Öğretim Elemanı
Learning Outcomes
11) To undersatand and evaluate the reasons of the transition from empire to Nation State
22) To evaluate the Turkish modernization process correctly.
33) The ability to evaluate to current issues with historical knowledge
44) To gain the knowledge about Social politic, political science and international relations
55) To benefit from different sources
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
İnkılabın tanımı ve Türk inkılabı, Osmanlı Devletinin yıkılışı, Milli Mücadele Dönemi, Milli Mücadele Döneminde yapılan savaşlar, kongreler, devletlerle olan ilişkiler ve yapılan anlaşmalar, Lozan Barış Antlaşması
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1İnkılap ve inkılapla alakalı kavramlar
2 Türk inkılabını hazırlayan sebepler
3 Osmanlı devletinin yıkılışı
4Birinci dünya savaşı
5Birinci dünya savaşında siyasi gelişmeler
6Milli mücadeleye hazırlık
7Milli mücadeleye hazırlık
8Ara Sınav
9Milli mücadele dönemi
10TBMM nin açılışı
11Siyasi ve askeri gelişmeler
12Lozan barış antlaşması
13Lozan barış anlaşmasının önemi ve sonuçları
14Türk inkılap hareketleri
15Türk inkılap hareketleri
16Final Sınavı
Recommended or Required Reading
YÖK (1995). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Komisyon (2009). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık Akyüz Y. ve diğ. (2010). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Turan R. ve diğ. (2005). Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Ankara Eroğlu H. (2008). Türk İnkılâp Tarihi, Savaş Yayınevi Ünsal Y. (1991). Atatürk İmparatorluktan Millî Devlete, Ankara: TTK Aybars E. Lozan Konferansı ve İsmet Paşa
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures7214
Question-Answer7214
Self Study14114
Individual Study for Mid term Examination11010
Individual Study for Final Examination11010
TOTAL WORKLOAD (hours)65
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
LO1         2  2   
LO2                
LO3          3     
LO4          4 5   
LO5            3   
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High