Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | ILA410B | Graduation Project | Compulsory | 4 | 8 | 6 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
.. |
Name of Lecturer(s) |
. |
Learning Outcomes |
1 | . | 2 | Konu ile ilgili birinci derece kaynaklara ulaşabilir | 3 | Elde ettiği verileri yorumlayıp yazabilir | 4 | Çalışmasını sunabilir |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
None |
Recommended Optional Programme Components |
None |
Course Contents |
. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | . | | | 2 | Konu Seçimi | | | 3 | Araştırmacının Nitelikleri | | | 4 | Gerçekleri Bulmak | | | 5 | Fikirlerin İşlenişi | | | 6 | Araştırmayı Düzenleme | | | 7 | Sözcük Seçimi | | | 8 | Anlaşılır Cümle Kurmak | | | 9 | Alıntılama ve Çeviri | | | 10 | Dipnotlar ve Bibliyografya | | | 11 | Yaygın Hatalar ve Düzeltme | | | 12 | Sunuş Biçimleri | | | 13 | Zaman Kullanımı | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
|
Recommended or Required Reading |
J. Barzun & H. Graff, Modern Araştırmacı, Ankara: Tübitak, 1993.
Arslantürk, Zeki, Sosyal Bilimciler İçin Araştırma Metod ve Teknikleri, İstanbul 1995
Gülhan, Tahsin, Araştırma Teknikleri : Bilimsel Araştırma ve Etkili Yazma Kılavuzu, İstanbul 2003
Şimşek, Ümit, Araştırma Teknikleri, İstanbul 1996
Kaptan, Saim, Bilimsel Araştırma Teknikleri: Tez Hazırlama Yolları, Ankara 1973
Armay, Ural, Bilimsel Araştırma ve Teknikleri El Kitabı, İstanbul 1998 |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 50 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 50 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | None |
|
Workload Calculation |
|
Report Preparation | 2 | 40 | 80 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 50 | 50 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 50 | 50 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | LO2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | LO3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | LO4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|