BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
REK306Compulsory363
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Etik ve meslek etiğinin temelleri ve önemini anlamak. Meslek ideallerinin korunmasında, mesleki ilişkilerde ve çalışma koşullarında standartların yükseltilmesinde meslek etiğinin yeri ve önemini anlamak. Meslek yaşantısında etik ilkelerin benimsenmelerini sağlamak
Name of Lecturer(s)
Doç. Dr. Ferhat GÜDER
Learning Outcomes
1To be able to explain the concepts of recreation, philosophy and ethics.
2Being able to adapt to the constantly changing and developing recreational profession in today's conditions.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
None
Recommended Optional Programme Components
None
Course Contents
Ders, pastoral destek, koruma ve cinsiyet için politika, planlama ve dağıtım sorumluluğu olan okul ve kolejlerde olanlar için tasarlanmıştır. ilişkiler eğitimi ve bakış açılarla ele alınmıştır.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1recreation concept.
2Etik kavramının temelleri
3Etik kavramının temelleri
4Sporda örnek etik olaylar
5Sporda etik dışı davranışlar
6Sporda örnek etik olaylar
7Çocuk koruma programı kapsamında kötüye kullanımın doğasını anlamak ve farklı türdeki kötüye kullanım belirtilerini tanıtılması
8Recreational Education
9Recreational Education
10Suistimal edilmiş çocukların ve gençlerin ihtiyaçlarını değerlendirmek ve karşılamak için bir çerçeve geliştirmek
11Recreational Education in Youth and Sport General Directorship.
12Çocuk koruma programı mevcut mevzuata ve rehberliğe istinaden mevcut politika ve uygulamaları gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi
13Ethical principals of coaching in other countries.
14Final Examination.
Recommended or Required Reading
Oğuz Özbek., Beden eğitimi öğretmeni meslek etiği., spor yayınevi,2008 Ankara
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
None
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination155
Final Examination155
Attending Lectures16580
TOTAL WORKLOAD (hours)90
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
LO1      
LO2      
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High