Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | AE-405B | Educational Games | Compulsory | 4 | 7 | 5 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Definition, history, the importance of games for the children, the effect to the child development, the game environment and tools, teaching basic movements with game, game selection, coordination developing games, games involving rhythmic activities, prepare game materials and play. |
Name of Lecturer(s) |
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL |
Learning Outcomes |
1 | Eğitsel oyunun genel özelliklerini irdeleyebilecektir | 2 | Oyunun çocukların gelişim özelliklerine olan etkisin sorgulayabilecektir. | 3 | Eğitsel oyunları çocukların gelişim özelliklerine uygun olarak programlamasını yapabilecektir | 4 | Oyunun özelliğine göre araçlarını saptar |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
NO |
Recommended Optional Programme Components |
NO |
Course Contents |
Definition, history, the importance of games for the children, the effect to the child development, the game environment and tools, teaching basic movements with game, game selection, coordination developing games, games involving rhythmic activities, prepare game materials and play. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi | | | 2 | Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı
| | | 3 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkiler | | | 4 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal
gelişim | | | 5 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal
gelişim | | | 6 | Oyun seçimi ve öğretimi
| | | 7 | Oyun ortamı ve aletleri
| | | 8 | MİDTERM | | | 9 | Oyunların gruplandırılması | | | 10 | Oyunların gruplandırılması | | | 11 | Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar | | | 12 | Oyunlarda güvenlik önlemleri | | | 13 | Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması | | | 14 | Sportif branşlara yönelik oyunlar | | | 15 | Sportif branşlara yönelik oyunlar | | | 16 | EXAM | | |
|
Recommended or Required Reading |
Çoban, B., (2013). İlköğretim 1. Kademe Eğitsel Oyunlar Nobel Akademik Yayıncılık.
Doğan E. (2019). Branşlara Yönelik Eğitsel Oyunlar. Akademisyen Yayınevi.
Demirci A, Demirci N (2013). Oyunlarla Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | NO |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 14 | 2 | 28 |
Question-Answer | 3 | 2 | 6 |
Demonstration | 14 | 2 | 28 |
Individual Study for Mid term Examination | 14 | 3 | 42 |
Individual Study for Final Examination | 14 | 3 | 42 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | LO2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | LO3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | LO4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|