BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
AE-405BEducational GamesCompulsory475
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Definition, history, the importance of games for the children, the effect to the child development, the game environment and tools, teaching basic movements with game, game selection, coordination developing games, games involving rhythmic activities, prepare game materials and play.
Name of Lecturer(s)
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL
Learning Outcomes
1Eğitsel oyunun genel özelliklerini irdeleyebilecektir
2Oyunun çocukların gelişim özelliklerine olan etkisin sorgulayabilecektir.
3Eğitsel oyunları çocukların gelişim özelliklerine uygun olarak programlamasını yapabilecektir
4Oyunun özelliğine göre araçlarını saptar
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
NO
Recommended Optional Programme Components
NO
Course Contents
Definition, history, the importance of games for the children, the effect to the child development, the game environment and tools, teaching basic movements with game, game selection, coordination developing games, games involving rhythmic activities, prepare game materials and play.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi
2Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı
3Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkiler
4Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim
5Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim
6Oyun seçimi ve öğretimi
7Oyun ortamı ve aletleri
8MİDTERM
9Oyunların gruplandırılması
10Oyunların gruplandırılması
11Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar
12Oyunlarda güvenlik önlemleri
13Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması
14Sportif branşlara yönelik oyunlar
15Sportif branşlara yönelik oyunlar
16EXAM
Recommended or Required Reading
Çoban, B., (2013). İlköğretim 1. Kademe Eğitsel Oyunlar Nobel Akademik Yayıncılık. Doğan E. (2019). Branşlara Yönelik Eğitsel Oyunlar. Akademisyen Yayınevi. Demirci A, Demirci N (2013). Oyunlarla Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
NO
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures14228
Question-Answer326
Demonstration14228
Individual Study for Mid term Examination14342
Individual Study for Final Examination14342
TOTAL WORKLOAD (hours)149
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
LO1455553
LO2444453
LO3555443
LO4455553
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High