|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | MB-204B | Research Methods in Education | Compulsory | 2 | 4 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Eğitim ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme sürecinin aşamaları, öğretim ilke ve yöntemleri ilişkisi ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilkeleri ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Edgar Dale’in “Yaşantı Konisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Araştırma İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Anlatım Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Tartışma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Örnek Olay Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Gösterip Yaptırma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Problem Çözme Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Proje Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, | Name of Lecturer(s) | Doç. Dr. İsmail KARATAŞ | Learning Outcomes | 1 | ntegrate knowledge of child development and learning, subject-matter/disciplinary content, interdisciplinary themes, research and inquiry methods to early childhood pedagogy. | 2 | Create developmentally and culturally appropriate early childhood learning environments that encourage individual and collaborative learning. | 3 | Cooperate and collaborate with colleagues, families, community, other individuals and agencies in ways that contribute to development and learning of young children. |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | | Recommended Optional Programme Components | NO | Course Contents | Eğitim ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme sürecinin aşamaları, öğretim ilke ve yöntemleri ilişkisi ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilkeleri ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Edgar Dale’in “Yaşantı Konisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Araştırma İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Anlatım Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Tartışma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Örnek Olay Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Gösterip Yaptırma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Problem Çözme Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Proje Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | | | | 2 | | | | 3 | | | | 4 | | | | 5 | | | | 6 | | | | 7 | | | | 8 | MİDTERM | | | 9 | | | | 10 | | | | 11 | | | | 12 | | | | 13 | | | | 14 | | | | 15 | | | | 16 | FINAL EXAM | | |
| Recommended or Required Reading | DEMİREL, Özcan. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ – ÖĞRETME SANATI. (Geliştirilmiş 12. Baskı). Ankara: PEGEM Yayıncılık- Adakale Sok. 4/1 – Yenişehir, 2007. DOĞANAY, Ahmet ve Ark. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ. (2.Baskı). Ankara: PEGEM Akademi - Adakale Sok. 4/1 – Yenişehir, 2008. SEVER, Sedat. TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TAM ÖĞRENME. İstanbul: YA-PA Yayınları, 1995. SÖNMEZ, Veysel. PROGRAM GELİŞTİRMEDE ÖĞRETMEN ELKİTABI. (7.Basım). Ankara: Anı Yayıncılık İzmir Cad. No:34/302-Kızılay, 1996. TEKİN, Halil. EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (Gözden Geçirilmiş 13. Baskı). Ankara: Yargı Yayınları No:17 - Zafer Çarşısı No:22 - Yenişehir, 1991. ERTÜRK, Selahattin. EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME.(3.Baskı).Ankara:Yelkentepe Yayınları 4,1979. SÖNMEZ, Veysel. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ ÖĞRETMEN KILAVUZU. Ankara: AnıYayıncılık-İzmir Cad.No:34/302 Kızılay, 1997. SÖNMEZ, Veysel. HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ VE ÖĞRETMEN KILAVUZU. Ankara: AnıYayıncılık-İzmir Cad. No:34/302 Kızılay, 1998. KAPTAN, Fitnat. FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ. Ankara: Anı Yayıncılık-İzmir Cad.No:34/302 Kızılay, 1998. DOĞAN, Hıfzı. EĞİTİMDE PROGRAM VE ÖĞRETİM TASARIMI. A.Ü. EBF-Cebeci, 1997. AÇIKGÖZ, Kamile Ün. ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME. İzmir: DEÜ Buca Eğitim Fakültesi, 1996. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | NO |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 60 | 60 | Final Examination | 1 | 30 | 30 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | | * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|