Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | MB-203B | Teaching Principles and Methods | Compulsory | 2 | 3 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrama, öğretimde planlı çalışabilme, öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kavrama ve etkin kullanabilme. |
Name of Lecturer(s) |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali CEYHAN |
Learning Outcomes |
1 | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları kavrayabilirler.
Öğrenme ve öğretim ilkelerini öğrenebilirler
Kazanımların sınıflandırılmasını yapabilirler.
Öğretimde plan çeşitlerini öğrenecek ve hazırlayabilirler.
Öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilebilirler. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
no |
Recommended Optional Programme Components |
no |
Course Contents |
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) , öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Temel kavramlar | | | 2 | Öğrenme teorileri ve öğretim | | | 3 | Öğretim prensipleri | | | 4 | Yapılandırmacılık | | | 5 | Beyin temelli öğrenme yaklaşımları | | | 6 | Davranışçı ve bilişsel öğrenme teorileri | | | 7 | Öğretmenler için yaratıcılığı geliştirici teknikler | | | 8 | midterm | | | 9 | Eğitimde yeni gelişmeler | | | 10 | Düşünmeyi öğrenme | | | 11 | Beyin fırtınası, sinektik ve altı şapkalı düşünme yöntemleri | | | 12 | Öğretim teknikleri | | | 13 | Öğretim stratejileri | | | 14 | Öğretim yöntemleri | | | 15 | final exam | | | 16 | final exam | | |
|
Recommended or Required Reading |
Küçükahmet, L. 1997; Eğitim Programları ve Öğretim, Gazi Kitabevi, Ankara.
Çepni, S. , Ayas, A. , Ekiz, D. , ve Akyıldız, S. 2008; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Celepler Matbaacılık, Trabzon
Tan, Ş. (Ed) 2007; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegema Yayıncılık, Ankara |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | no |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 60 | 60 |
Final Examination | 1 | 60 | 60 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|