BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
MB-203BTeaching Principles and MethodsCompulsory234
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrama, öğretimde planlı çalışabilme, öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kavrama ve etkin kullanabilme.
Name of Lecturer(s)
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali CEYHAN
Learning Outcomes
1Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları kavrayabilirler. Öğrenme ve öğretim ilkelerini öğrenebilirler Kazanımların sınıflandırılmasını yapabilirler. Öğretimde plan çeşitlerini öğrenecek ve hazırlayabilirler. Öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilebilirler.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
no
Recommended Optional Programme Components
no
Course Contents
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) , öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Temel kavramlar
2Öğrenme teorileri ve öğretim
3Öğretim prensipleri
4 Yapılandırmacılık
5Beyin temelli öğrenme yaklaşımları
6 Davranışçı ve bilişsel öğrenme teorileri
7Öğretmenler için yaratıcılığı geliştirici teknikler
8midterm
9Eğitimde yeni gelişmeler
10Düşünmeyi öğrenme
11 Beyin fırtınası, sinektik ve altı şapkalı düşünme yöntemleri
12Öğretim teknikleri
13 Öğretim stratejileri
14Öğretim yöntemleri
15final exam
16final exam
Recommended or Required Reading
Küçükahmet, L. 1997; Eğitim Programları ve Öğretim, Gazi Kitabevi, Ankara. Çepni, S. , Ayas, A. , Ekiz, D. , ve Akyıldız, S. 2008; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Celepler Matbaacılık, Trabzon Tan, Ş. (Ed) 2007; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegema Yayıncılık, Ankara
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
no
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination16060
Final Examination16060
TOTAL WORKLOAD (hours)120
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
LO145555 
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High