BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
MB-103BEducational SociologyCompulsory113
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Kültür, aile, ekonomi, devlet, din, hukuk gibi sosyal kurumlar ile toplumsal yapı arasındaki ilişkilerin, toplumun gelişmişlik düzeyi ile eğitim sistemi arasındaki ilişkinin anlaşılmasını sağlamak, eğitimin kalkınmadaki rolü hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Name of Lecturer(s)
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali CEYHAN
Learning Outcomes
1Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve gelişimini açıklayabilecek.
2Eğitimin ve okullarin toplumsal işlevlerini değerlendirebilecek.
3Eğitim sistemlerini ve okulları anlamada sosyolojik bakış açısını kullanabilecektir.
4 Sosyolojik bakış açısını tanımlar.
5 Sosyolojik bakış açısını eğitim alanına uyarlar.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
NO
Recommended Optional Programme Components
NO
Course Contents
İnsan ve toplum hayatına sosyolojik ve psikolojik yaklaşımlar, toplum ve kültürle şahsiyet arasındaki ilişki- tarih ve biyografi arasındaki ilişki, sosyal yapı, sosyal kurum, sosyal rol ve sosyal statü, sosyal tabakalaşma ve sosyal hareketlilik, toplum, kültür, aile ve okulun sosyalizasyon süreciyle ilişkisi,Türk toplumunun değişmesi, modernleşmesi, sanayileşmesi, kalkınması, demokratikleşmesi ve batılılaşması süreçlerinin Türk eğitim sistemine etkileri.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1
2 Eğitim sosyolojisinin temel kavramları, eğitim sosyolojisine giriş, eğitim sosyolojisinin gelişimi
3Eğitim sosyolojisinin önemi ve diğer bilimlerle ilişkisi
4Kültür ve sosyal yapının eğitime etkileri
5 Eğitim ve sosyoloji arasındaki ilişki
6 Eğitim sosyolojisinin diğer bilimlerle ilişkisi
7 ara sınav
8Eğitim sosyolojisinde makroteoriler
9 bir toplumda eğitim sisteminin ekonomi, siyaset, din ve hukuk ile ilişkisi.
10 Eğitim sosyolojisinde eleştirel ve feminist yaklaşımlar
11 Sosyolojinin öğretmen eğitimindeki rolü
12 Genel tekrar
13Eğitim sosyolojisinin diğer bilimlerle ilişkisi
14 yıl sonu sınavı
15
16
Recommended or Required Reading
1- Tezcan, M., (2006). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
NO
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination13030
Final Examination16060
TOTAL WORKLOAD (hours)90
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
LO144444 
LO244444 
LO355555 
LO453333 
LO555555 
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High