BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
MB-402Teaching Practice IICompulsory4810
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Uygulama okullarında beden eğitimi ve spor derslerinin öğretim ve yönetim deneyimlerinin kazanılması, Farklı spor dallarının öğretim dedeneyimlerini kazanma, Micro-öğretim çalışmaları Beden eğitimi ve spor ders ve uygulama, gözlem ve yönetim deneyimi kazanma.
Name of Lecturer(s)
Doç. Dr. Hayri AKYÜZ Doç. Dr. İsmail KARATAŞ Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali CEYHAN Dr. Öğr. Üyesi Ramazan CEYLAN Öğr. Gör. Onur ŞİPAL
Learning Outcomes
1Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır
2Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.
3Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır.
4Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular.
5Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır
6Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır.
7Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
no
Recommended Optional Programme Components
no
Course Contents
Yarıyıl planının hazırlanması konu, ders ve ünitelerin paylaşımı.Öğretim uygulamaları ve Öğretim programının değerlendirilmesi .Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Yarıyıl planının hazırlanması konu, ders ve ünitelerin paylaşımı
2Öğretim uygulamaları ve Öğretim programının değerlendirilmesi
3Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi
4Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi
5Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi
6 Öğretim uygulamaları ve yapılan derslerin değerlendirilmesi
7Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi
8Ara sınav
9Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi
10 Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi
11Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi
12Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi
13Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi
14Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi
15Bitirme Sınavı hazırlıkları
16final exam
Recommended or Required Reading
SELÇUK, Z., Okul Deneyimi ve Uygulama: Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının gözlenmesi. Nobel Yayınları, Ankara, 2000. ERDEN, M., Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Alkım Yayınları, 1998.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
no
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination1150150
Final Examination1150150
TOTAL WORKLOAD (hours)300
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
LO1455554
LO2444443
LO3555554
LO4554554
LO5444444
LO6555554
LO7544444
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High