Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | AE-403 | Exercise and Nutrition | Compulsory | 4 | 7 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Dersin amacı; yeterli ve dengeli beslenmenin insan hayatındaki öneminin kavratılması, bir sporcu için yeterli ve dengeli beslenmenin performansa etkisi ile temel beslenme ilkelerinin verilmesidir. Sporcuların enerji gereksinimlerini bilerek; müsabaka öncesi, sırası ve sonrasında beslenmelerini planlamalarını öğretmektir. |
Name of Lecturer(s) |
Dr. Öğr. Üyesi Ramazan CEYLAN |
Learning Outcomes |
1 | Beslenme ilkelerini özetleyebilirler. | 2 | Sporcu beslenmesinin önemini tanımlayabilirler. | 3 | Besin gruplarını değerlendirebilirler. | 4 | Karbonhidratların sporcular açısından önemini tanımlayabilirler. | 5 | Yağların sporcular açısından önemini tanımlayabilirler. | 6 | Proteinlerin sporcular açısından önemini tanımlayabilirler. | 7 | Minerallerin sporcular açısından önemini tanımlayabilirler. | 8 | Vitaminlerin sporcular açısından önemini tanımlayabilirler. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
no |
Recommended Optional Programme Components |
no |
Course Contents |
Basic nutrition principles, carbohydrates, fats, proteins, minerals, vitamins and water’ duty in organism, effects to the physical performance, nutrition principles pre-, inter-and post race, age, gender, and nutrition to disease states, weight control in sports, obesity, eating disorders in athletes. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | | | | 2 | | | | 3 | | | | 4 | | | | 5 | | | | 6 | | | | 7 | | | | 8 | midterm | | | 9 | | | | 10 | | | | 11 | | | | 12 | | | | 13 | | | | 14 | | | | 15 | final exam | | | 16 | final exam | | |
|
Recommended or Required Reading |
Kaynaklar Paker, H. S. 1996; Sporda Beslenme, Gen Matbaacılık, Ankara.
Güneş, Z. 2003; Spor ve Beslenme, Nobel Yayınevi, Ankara.
Pehlivan, A. 2005; Sporda Beslenme, Morpa Yayınevi, İstanbul. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | no |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 30 | 30 |
Final Examination | 1 | 60 | 60 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | | LO2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | | LO3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | LO4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | | LO5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | | LO6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | LO7 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | | LO8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|