|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | GK-107 | Information Technologies | Compulsory | 1 | 1 | 5 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Bilgisayar Temel Kavramları, İnternet ve Servisleri, Windows 7, MS Word, MS Excel, MS Powerpoint kullanımı, Bilgisayar sistemleri, İnternet ve yaygın kullanılan servisleri hakkında bilgiler verilerek işletim sistemi (Windows 7) ve ofis uygulama programlarının (MS Word, Excel, PowerPoint) temel seviyede kullanım becerilerini vermektir. | Name of Lecturer(s) | Dr. Öğr. Üyesi Zekai ÇAKIR | Learning Outcomes | 1 | Bilgisayar sistemine ait temel kavramları bilir. | 2 | Windows İşletim sistemini kullanabilir ve ayarlarında değişiklik yapabilir. | 3 | İnternet hizmetini tanır, interneti kullanarak araştırma yapabilir, yaygın internet servislerini kullanabilir. | 4 | MS Powerpoint programında sunu dosyası oluşturabilir, slayt ekleyebilir, silebilir. Slayt düzenini seçebilir, slaytlara metin, tablo, grafik, resim ve küçük resimler ekleyebilir. Slayt geçişi yapabilir ve animasyon uygulayabilir. Belgeyi yazdırabilir. | 5 | MS Word programında belge oluşturabilir, kaydedebilir. Sayfa ayarlamalarını yapıp bu sayfaya metin girişi yapabilir, değiştirebilir. Metin biçimlendirmeleri yapabilir, Tablo, Resim ve Grafikler ekleyebilir, düzenleyebilir. Belgeyi yazdırabilir. | 6 | MS Excel uygulamasını kullanarak çalışma kitabı oluşturabilir, hücrelere veri girişi yapabilir, formül ekleyebilir, verilerin grafiklerini oluşturabilir ve program ve çalışma kitaplarının özelliklerini değiştirebilir ve belgeyi yazdırabilir. | 7 | Knows Artificial Intelligence Technologies |
| Mode of Delivery | Normal Education | Prerequisites and co-requisities | NO | Recommended Optional Programme Components | NO | Course Contents | Bilgiye ulaşma yöntem ve tekniklerinin incelenmesi ve bunların kullanım becerisinin kazanılması “Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı” kapsamındadır. Bilgi, Bilişim, Bilgisayar, Teknolojik Gelişim gibi bilgi teknolojilerine yönelik temel kavramlar, mesleki kavram ve uygulamalar, programlama dilleri ile güncel yazılım (Windows,Word, Excel, Power Point, Access, gibi…) uygulamaları temel ders içeriğini oluşturmaktadır.. | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Genel Kavramlar | | | 2 | İşletim Sistemi ve Dosya Yönetimi | | | 3 | İşletim Sistemi ve Dosya Yönetimi | | | 4 | Google Mail ve Google Takvim, Google Doküman Servisi (Docs) ve Google Günlük (Blog) | | | 5 | MS POWERPOINT - Temel Ayarlar, Sunum Oluşturma, Metin, Görüntüler ve Tablo | | | 6 | Ara Sınav | | | 7 | MS POWERPOINT - Grafik ve Çizim Nesneleri, Ekran Gösterisi Efektleri, Slayt Gösterisi ve Çıktı Hazırlama | | | 8 | MS WORD - Kelime İşlemciye İlk Adımlar ve Temel İşlemler | | | 9 | MS WORD - Biçimlendirme (Metin, Paragraf, Belge | | | 10 | MS WORD - Nesneler (Tablo, Resim. Görüntü, Grafik) ve Yazdırma | | | 11 | MS WORD - Nesneler (Tablo, Resim. Görüntü, Grafik) ve Yazdırma | | | 12 | MS EXCEL - Giriş, Hücreler ve Çalışma Sayfaları | | | 13 | MS EXCEL - Biçimlendirme, Formüller ve İşlevler | | | 14 | Yapay Zeka Teknolojilerine Giriş ve prompter kullanımı | | | 15 | Final Exam | | | 16 | Final Exam | | |
| Recommended or Required Reading | Arı, İ. ve Bağcı, Ö., 2008. Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı. Baykal N. ve Tekin N. 2002. Windows ve Office ile Temel Bilgisayar Eğitimi. Farklı İnternet kaynakları. Microsoft Yayınları. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | NO |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 2 | 2 | Attending Lectures | 14 | 3 | 42 | Self Study | 9 | 4 | 36 | Individual Study for Mid term Examination | 8 | 3 | 24 | Individual Study for Final Examination | 8 | 4 | 32 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | LO2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | LO3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | LO4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | LO5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | LO6 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | LO7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
|
|