BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
MB-404 Guidance in SchoolsCompulsory483
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Temel Rehberlik yöntemlerinin verilmesi
Name of Lecturer(s)
Dr. Öğretim Üyesiİ HÜSNİYE BÜLBÜL
Learning Outcomes
1Rehberlik yöntemlerini öğrenme
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
NO
Recommended Optional Programme Components
NO
Course Contents
Öğrenci kişilik hizmetlerinin amaçları ve eğitim içindeki rolü. ? Rehberlik hizmet alanlarının tanıtımı. Rehberliğin genel ilkeleri. ? Öğrenciyi tanıma, yönlendirme, bilgi toplama ve yayma. ? Psikolojik danışma, yerleştirme, izleme, danışmanlık. ? Araştırma ve değerlendirme. ? Çevre ile ilişkiler. Mesleki yönlendirme. ? Özel eğitimin amacı ve özel eğitime muhtaç öğrencilerin saptanması ve eğitimi
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Rehberlik hizmetlerine giriş
2Öğrenci kişilik hizmetleri
3Rehberlik hizmetleri
4Rehberliğin ilkeleri
5Kişisel rehberlik
6Eğitsel rehberlik
7Mesleki rehberlik
8MİDTERM
9Bireyi tanıma teknikleri
10Rehberlikte kullanılan testler
11Test dışı teknikler
12Grup rehberliği
13Akran zorbalığı, İstismar
14Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi
15EXAM
Recommended or Required Reading
Kaynaklar
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
NO
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination16060
Final Examination13030
TOTAL WORKLOAD (hours)90
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
LO15     
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High