Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | MB-103 | Sociology of Education | Compulsory | 1 | 1 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Kültür, aile, ekonomi, devlet, din, hukuk gibi sosyal kurumlar ile toplumsal yapı arasındaki ilişkilerin, toplumun gelişmişlik düzeyi ile eğitim sistemi arasındaki ilişkinin anlaşılmasını sağlamak, eğitimin kalkınmadaki rolü hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Name of Lecturer(s) |
öğt. gör.üstün türker |
Learning Outcomes |
1 | Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve gelişimini açıklayabilecek. | 2 | Eğitimin ve okullarin toplumsal işlevlerini değerlendirebilecek. | 3 | Eğitim sistemlerini ve okulları anlamada sosyolojik bakış açısını kullanabilecektir. | 4 | Sosyolojik bakış açısını tanımlar. | 5 | Sosyolojik bakış açısını eğitim alanına uyarlar. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
NO |
Recommended Optional Programme Components |
NO |
Course Contents |
İnsan ve toplum hayatına sosyolojik ve psikolojik yaklaşımlar, toplum ve kültürle şahsiyet arasındaki ilişki- tarih ve biyografi arasındaki ilişki, sosyal yapı, sosyal kurum, sosyal rol ve sosyal statü, sosyal tabakalaşma ve sosyal hareketlilik, toplum, kültür, aile ve okulun sosyalizasyon süreciyle ilişkisi,Türk toplumunun değişmesi, modernleşmesi, sanayileşmesi, kalkınması, demokratikleşmesi ve batılılaşması süreçlerinin Türk eğitim sistemine etkileri. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | | | | 2 | Eğitim sosyolojisinin temel kavramları, eğitim sosyolojisine giriş, eğitim sosyolojisinin gelişimi | | | 3 | Eğitim sosyolojisinin önemi ve diğer bilimlerle ilişkisi | | | 4 | Kültür ve sosyal yapının eğitime etkileri | | | 5 | Eğitim ve sosyoloji arasındaki ilişki | | | 6 | Eğitim sosyolojisinin diğer bilimlerle ilişkisi | | | 7 | ara sınav | | | 8 | Eğitim sosyolojisinde makroteoriler | | | 9 | bir toplumda eğitim sisteminin ekonomi, siyaset, din ve hukuk ile ilişkisi. | | | 10 | Eğitim sosyolojisinde eleştirel ve feminist yaklaşımlar | | | 11 | Sosyolojinin öğretmen eğitimindeki rolü | | | 12 | Genel tekrar | | | 13 | Eğitim sosyolojisinin diğer bilimlerle ilişkisi | | | 14 | yıl sonu sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Recommended or Required Reading |
1- Tezcan, M., (2006). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | NO |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 30 | 30 |
Final Examination | 1 | 60 | 60 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|