BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE402Turkish Folklore IIZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
The aim of this course is to students; To enable students to understand the role and functions of the elements that make up our culture in folklore.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DOÇ. DR. TUĞBA AKKOYUN
Öğrenme Çıktıları
1Understanding the nature of Folklore
2Ability to make examinations, interpretations and inferences within the scope of folklore
3Understanding the relationship between Turkish folklore and national identity
Öğrenim Türü
Second Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
In the context of Turkish folklore; from social and political structure to economic organization, oral tradition, value system and beliefs; Examination of the whole of cultural life, including material cultural products such as food and clothing production, architecture and decorative arts.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Turkish folk meteorology
2Turkish folk calendar
3Comparison of Turkish folk calendar and meteorology with other cultures
4culinary culture and Turkish culinary culture
5culinary culture and Turkish culinary culture
6Transitional rituals, practices, beliefs (birth)
7Transitional rituals, practices, beliefs (marriage)
8Midterm
9Transitional rituals, practices, beliefs (circumcision, military service)
10Transitional rituals, practices, beliefs (death)
11traditional food preservation and storage methods
12traditional crafts
13traditional crafts
14Holidays, festivals, mass celebrations in the world and in Turks
15Holidays, festivals, mass celebrations in the world and in Turks
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Boratav, Pertev Naili, “Folklor ve Edebiyat”, İstanbul 1982 Gözaydın, Nevzat, “Folklor Dünyasından”, Ankara 1991 İnan, Abdülkadir, “Tarihte ve Bugün Şamanizm”, Ankara 1986 Nutku, Özdemir, “Meddahlık ve Meddah Hikayeleri”, Ankara 1977 Oğuz, Burhan, “Türkiye Halkının Kültür Kökenleri”, İstanbul 1976 Ögel, Bahaeddin, “Türk Kültür Tarihine Giriş”, c.I - IX, İstanbul 1978 Örnek, Sedat Veyis, “Türk Halkbilimi”, Ankara 1977 Türk Folklor ve Etnografya bibliyografyası, c.I - Ivx Ankara, 1971-1999
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Midterm Examination1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Examination1100
TOPLAM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination111
Final Examination111
Individual Study for Mid term Examination155
Individual Study for Final Examination11212
Homework51470
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1415243233523233
ÖÇ2234252112442342
ÖÇ3332145323145341
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek