BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE406BModern Turkish Literature VIIIZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
To teach the historical development of the Turkish novel after the Republic and its understanding of novels, and to analyze novel texts in the light of various theories.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Osman ORUÇ
Öğrenme Çıktıları
1To give information about the post-Republic Turkish novel.
2To give information about post-Republican novel understandings and their representatives.
3To analyze the novels that represent the post-Republican understanding of the novel in the light of various theories.
Öğrenim Türü
Second Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
Turkish Novel from the Republic to Today
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Turkish Novel Between 1920-1940 or Turkish Novel of the Atatürk Era
2The Concept of Historical Novel and Historical Novel in Turkish Literature After 1950
3Socialist Realistic Novel and Its Development
4Orhan Kemal: Analysis of the novels "Bereketli Topraklar Üzerinde" and "Gurbet Kuşları"
5Individual Tendencies in Turkish Novel After 1950
6Postmodern Novel
7(12 March-12 September Novels)
8midterm exam
9Feminist Discourse and Women Writers
10Sevgi Soysal: Analysis of the novel "Tante Rosa" in the light of Feminist theory
11Characteristics and Development of the Traditionalist Novel
12A New Style in Turkish Novel: Biographical Novel
13Modern Discourse and Turkish Novel After 1980
14Oğuz Atay: Analysis of the novel "Tutunamayanlar".
15Orhan Pamuk: Analysis of the novels "The Black Book" and "The Red-Haired Woman"
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Aytaç, G. (2012). Çağdaş Türk Romanı Üzerine İncelemeler. Ankara: Doğu Batı Yayınları. 2. Enginün, İ. (2008). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergâh Yayınları. 3. Kaplan, M. (2006). Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar I. İstanbul: Dergâh Yayınları. 4. Kaplan, M. (1999). Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar II. İstanbul: Dergâh Yayınları. 5. Korkmaz, R. (2009). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Midterm Examination1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Examination1100
TOPLAM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination111
Final Examination133
Attending Lectures16232
Self Study16580
Performance155
Homework155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1444443354344353
ÖÇ2335423434545443
ÖÇ3343244544453533
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek