Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | ANT116B2 | Training Ethics and Protecting Child in Sports | Compulsory | 1 | 2 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Etik ve meslek etiğinin temelleri ve önemini anlamak. Meslek ideallerinin korunmasında, mesleki
ilişkilerde ve çalışma koşullarında standartların yükseltilmesinde meslek etiğinin yeri ve önemini anlamak.
Meslek yaşantısında etik ilkelerin benimsenmelerini sağlamak |
Name of Lecturer(s) |
Yrd.Doç.Dr. Öztürk AĞIRBAŞ |
Learning Outcomes |
1 | Explaining concepts of coaching philosophy and coaching ethics. | 2 | Adapting to continously changing and developing proffession of coaching in present conditions. |
|
Mode of Delivery |
Normal Education |
Prerequisites and co-requisities |
None |
Recommended Optional Programme Components |
None |
Course Contents |
Ders, pastoral destek, koruma ve cinsiyet için politika, planlama ve dağıtım sorumluluğu olan okul ve
kolejlerde olanlar için tasarlanmıştır. ilişkiler eğitimi ve bakış açılarla ele alınmıştır. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Concept of coaching.
| | | 2 | Etik kavramının temelleri | | | 3 | Etik kavramının temelleri | | | 4 | Sporda örnek etik olaylar | | | 5 | Preparation methods of coaches for competitions.
| | | 6 | Sporda etik dışı davranışlar | | | 7 | Sporda örnek etik olaylar | | | 8 | Çocuk koruma programı kapsamında kötüye kullanımın doğasını anlamak ve farklı türdeki kötüye
kullanım belirtilerini tanıtılması | | | 9 | Coaching Education
| | | 10 | Coaching Education
| | | 11 | Suistimal edilmiş çocukların ve gençlerin ihtiyaçlarını değerlendirmek ve karşılamak için bir
çerçeve geliştirmek | | | 12 | Coaching Education in Youth and Sport General Directorship.
| | | 13 | Çocuk koruma programı mevcut mevzuata ve rehberliğe istinaden mevcut politika ve uygulamaları
gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi | | | 14 | Ethics and concepts coaching.
| | | 15 | Ethical principals of coaching in other countries.
| | | 16 | Final Examination. | | |
|
Recommended or Required Reading |
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | None |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 5 | 5 |
Final Examination | 10 | 5 | 50 |
Attending Lectures | 20 | 5 | 100 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|