BAYBURT University Information Package / Course Catalogue

Home Information on the Institution Information on Degree Programmes General Information for Students
Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
ANT116B2Training Ethics and Protecting Child in SportsCompulsory124
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Etik ve meslek etiğinin temelleri ve önemini anlamak. Meslek ideallerinin korunmasında, mesleki ilişkilerde ve çalışma koşullarında standartların yükseltilmesinde meslek etiğinin yeri ve önemini anlamak. Meslek yaşantısında etik ilkelerin benimsenmelerini sağlamak
Name of Lecturer(s)
Yrd.Doç.Dr. Öztürk AĞIRBAŞ
Learning Outcomes
1Explaining concepts of coaching philosophy and coaching ethics.
2Adapting to continously changing and developing proffession of coaching in present conditions.
Mode of Delivery
Normal Education
Prerequisites and co-requisities
None
Recommended Optional Programme Components
None
Course Contents
Ders, pastoral destek, koruma ve cinsiyet için politika, planlama ve dağıtım sorumluluğu olan okul ve kolejlerde olanlar için tasarlanmıştır. ilişkiler eğitimi ve bakış açılarla ele alınmıştır.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Concept of coaching.
2Etik kavramının temelleri
3Etik kavramının temelleri
4Sporda örnek etik olaylar
5Preparation methods of coaches for competitions.
6Sporda etik dışı davranışlar
7Sporda örnek etik olaylar
8Çocuk koruma programı kapsamında kötüye kullanımın doğasını anlamak ve farklı türdeki kötüye kullanım belirtilerini tanıtılması
9Coaching Education
10Coaching Education
11Suistimal edilmiş çocukların ve gençlerin ihtiyaçlarını değerlendirmek ve karşılamak için bir çerçeve geliştirmek
12Coaching Education in Youth and Sport General Directorship.
13Çocuk koruma programı mevcut mevzuata ve rehberliğe istinaden mevcut politika ve uygulamaları gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi
14Ethics and concepts coaching.
15Ethical principals of coaching in other countries.
16Final Examination.
Recommended or Required Reading
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
None
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination155
Final Examination10550
Attending Lectures205100
TOTAL WORKLOAD (hours)155
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
LO15          
LO25          
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High