1 | Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
2 | Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
3 | Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
4 | Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
5 | Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
6 | Edebi terimleri tanımlar. |
7 | Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
8 | Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
9 | Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
10 | Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
11 | Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak, alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. |
12 | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. |
13 | Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
14 | Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |
15 | Öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar. |
16 | Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
17 | Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
18 | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
19 | Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
20 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
21 | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
22 | Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
23 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
24 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
25 | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
26 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
27 | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
28 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
29 | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
30 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
31 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
32 | Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
33 | Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
34 | Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
35 | İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
36 | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
37 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
38 | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
39 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
40 | Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |