|
|
|
Lisans Programları
Mühendislik Fakültesi
- Elektrik-Elektronik Mühendisliği
- Elektrik-Elektronik Mühendisliği İ.Ö.
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Bayburt Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümümüz 2018-2019 eğitim-öğretim yılında lisans düzeyinde eğitim vermeye başlamıştır. | Kazanılan Derece |
Öğrenciler mezun olunca Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans derecesi kazanırlar
| Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) | Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Öğrenciler ÖSYM tarafından yerleştirilirler. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | | Program Profili | | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Elektrik-Elektronik mühendisliği mezunlarımız, burada edindikleri yetkinlikleri ve sağlam alt yapıları sayesinde elektrik, elektronik, bilgisayar ve haberleşme gibi sektörlerde teknik lider konumuna gelmektedirler. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Mezun öğrenciler, lisans derecesinden sonra Elektrik-Elektronik Mühendisliği ve diğer farklı disiplinlerde lisans üstü eğitimlere başvurabilirler | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Bayburt Üniversitesi eğitim öğretim yönetmeliği uyarınca sınavlar, ölçme ve değerlendirme yapılmaktadır | Mezuniyet Koşulları | Bayburt Üniversitesi lisans eğitim öğretim yönetmeliğine göre belirlenir | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Bayburt Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi | Bölüm Olanakları | Bölüm kadrosu; 1 Doktor öğretim üyesi ve 1 araştırma görevlisinden oluşmaktadır. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 2 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 3 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi | 8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 12 | Karmaşık elektrik ve elektronik cihazların, yazılımların ve donanım ve yazılım içeren sistemlerin tasarım ve analizi için gerekli, olasılık ve istatistik bilgisi, türev, integral, lineer cebir, kompleks değişkenler ve ayrık matematik hesapları da içerecek biçimde matematik bilgisi, temel bilimler, bilgisayar ve mühendislik bilimleri konularında bilgi. |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | |
| 5 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
T : Teorik U: Uygulama L: Laboratuvar
|
|
|
|
|
|