BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Doktora Programları
Yüksek Lisans Programları
Lisans Programları
Önlisans Programları
 
Önlisans Programları

Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu - Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü - Pazarlama



Program Tanımları
Kuruluş
Pazarlama Programı 1996 yılında açılmış ve aynı yıl öğrenci almıştır.Programa öğrenci alınmamaktadır
Kazanılan Derece
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Pazarlama dalında önlisans diploması verilir ve mezunlar "Pazarlama Meslek Elemanı" ünvanına sahip olurlar.
Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora)
Ön Lisans
Kabul ve Kayıt Koşulları
Programa iki şekilde öğrenci alınmaktadır. 1- Adayların lise veya dengi okul mezun olması ve ÖSYM’nin yapmış olduğu sınavdan yeterli puan almış olması gerekir. 2- Adaylar Ticaret Meslek Lisesi Pazarlama Programı mezunu ise sınavsız geçiş yapabilirler.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Üniversitemizde bir önceki öğrenimde tanınması amacıyla yalnızca Yabancı Dil muafiyet sınavları yapılmaktadır.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programda mevcut olan 120 AKTS lik dersleri başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 diploma notu elde edilmelidir. Ayrıca 30 günlük toplam endüstriye dayalı stajını tamamlamış olması gerekmektedir.
Program Profili
Pazarlama programının amacı, teorik ve sektöre ilişkin pratik bilgilerle donanmış ara elemanlar yetiştirmektir. Programda, günümüz iş dünyasına ihtiyaç duyduğu ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, marka, hedef pazar analizi, stratejilerin belirlenmesi, pazarlama araştırmaları, reklam, internette pazarlama, uluslararası pazarlama gibi konularda teorik ve uygulamaya yönelik eğitim verilmektedir.
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Mezunlarımız KPSS’ den yeterli puanı aldıkları durumda kamu kurum ve kuruluşlarında çalışmaktadırlar. Bu program, öğrencilerin pazarlama alanında bir uzman olabilmeleri için gerekli temel koşulları sağlar. Bu programı başarıyla bitirenler şirketlerde satış elemanı, satış temsilcisi, satış yöneticisi veya halkla ilişkiler ve reklam ajanslarında müşteri temsilcisi olarak görev alabilmektedirler.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Dikey geçişle devam edebilecekleri alanlar; İşletme, İşletme- Ekonomi, İşletme Enformatiği, Pazarlama, Halkla İlişkiler, Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Reklam Tasarımı ve İletişimi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Uluslararası İşletme, İşletme Enformatiği, Uluslararası İşletmecilik, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Lojistik Yönetimi, İletişim, İletişim Bilimleri, Pazarlama Öğretmenliği programlarıdır.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Programda yer alan dersler için genel olarak bir ara sınav ve bir de final sınavı yapılır. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli ders öğretim planında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Mezuniyet Koşulları
Programda mevcut olan 120 AKTS lik dersleri başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 diploma notu elde edilmelidir. Ayrıca 40 günlük toplam endüstriye dayalı stajını tamamlamış olması gerekmektedir.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam Zamanlı
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Baberti Külliyesi,69000,Merkez/BAYBURT
Bölüm Olanakları
Bölümümüze ait bilgisayar laboratuarında öğrencilerimiz aldıkları derslerin uygulamalarını yapmaktadırlar.

Program Çıktıları
1Pazarlama ve Reklamcılık alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
2Karar, uygulama ve davranışlarda Pazarlama ve Reklamcılık alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
3Pazarlama ve Reklamcılık alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
4Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
5Pazarlama ve Reklamcılık süreçlerini kavrayıp, yetkinliğe sahip olup bu işlemleri kendi adına gerçekleştirebilir.
6Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
8Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
9Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
10Pazarlama ve Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
11Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
12Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
13Pazarlama ve Reklamcılık alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
16Değişime ve yeniliğe açıktır.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
TYYÇProgram Çıktıları
1223333333333333
BİLGİ1
BECERİ1
2
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )1
2
3
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği )1
2
3
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik )1
2
3
4
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik)1
2

Müfredat
T : Teorik U: Uygulama L: Laboratuvar