Kuruluş |
Pazarlama Programı 1996 yılında açılmış ve aynı yıl öğrenci almıştır.Programa öğrenci alınmamaktadır |
Kazanılan Derece |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Pazarlama dalında önlisans diploması verilir ve mezunlar "Pazarlama Meslek Elemanı" ünvanına sahip olurlar.
|
Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) |
Ön Lisans |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Programa iki şekilde öğrenci alınmaktadır. 1- Adayların lise veya dengi okul mezun olması ve ÖSYM’nin yapmış olduğu sınavdan yeterli puan almış olması gerekir. 2- Adaylar Ticaret Meslek Lisesi Pazarlama Programı mezunu ise sınavsız geçiş yapabilirler.
|
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar |
Üniversitemizde bir önceki öğrenimde tanınması amacıyla yalnızca Yabancı Dil muafiyet sınavları yapılmaktadır.
|
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
Programda mevcut olan 120 AKTS lik dersleri başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 diploma notu elde edilmelidir. Ayrıca 30 günlük toplam endüstriye dayalı stajını tamamlamış olması gerekmektedir.
|
Program Profili |
Pazarlama programının amacı, teorik ve sektöre ilişkin pratik bilgilerle donanmış ara elemanlar yetiştirmektir. Programda, günümüz iş dünyasına ihtiyaç duyduğu ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, marka, hedef pazar analizi, stratejilerin belirlenmesi, pazarlama araştırmaları, reklam, internette pazarlama, uluslararası pazarlama gibi konularda teorik ve uygulamaya yönelik eğitim verilmektedir.
|
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) |
Mezunlarımız KPSS’ den yeterli puanı aldıkları durumda kamu kurum ve kuruluşlarında çalışmaktadırlar. Bu program, öğrencilerin pazarlama alanında bir uzman olabilmeleri için gerekli temel koşulları sağlar. Bu programı başarıyla bitirenler şirketlerde satış elemanı, satış temsilcisi, satış yöneticisi veya halkla ilişkiler ve reklam ajanslarında müşteri temsilcisi olarak görev alabilmektedirler.
|
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Dikey geçişle devam edebilecekleri alanlar; İşletme, İşletme- Ekonomi, İşletme Enformatiği, Pazarlama, Halkla İlişkiler, Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Reklam Tasarımı ve İletişimi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Uluslararası İşletme, İşletme Enformatiği, Uluslararası İşletmecilik, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Lojistik Yönetimi, İletişim, İletişim Bilimleri, Pazarlama Öğretmenliği programlarıdır.
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Programda yer alan dersler için genel olarak bir ara sınav ve bir de final sınavı yapılır. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli ders öğretim planında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
|
Mezuniyet Koşulları |
Programda mevcut olan 120 AKTS lik dersleri başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 diploma notu elde edilmelidir. Ayrıca 40 günlük toplam endüstriye dayalı stajını tamamlamış olması gerekmektedir.
|
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) |
Tam Zamanlı |
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) |
Baberti Külliyesi,69000,Merkez/BAYBURT |
Bölüm Olanakları |
Bölümümüze ait bilgisayar laboratuarında öğrencilerimiz aldıkları derslerin uygulamalarını yapmaktadırlar.
|