History |
The program accepted its first students in the 2018-2019 academic year. |
Qualification Awarded |
Those who successfully complete their education are awarded an associate degree diploma. |
Level of Qualification (Short Cycle , First Cycle , Second Cycle, Third Cycle) |
Short Cycle |
Specific Admission Requirements |
As a result of the exam conducted by the Higher Education Council Assessment, Selection and Placement Center, students who have received the sufficient score and meet the special conditions are admitted. |
Specific Arrangements For Recognition Of Prior Learning (Formal, Non-Formal and Informal) |
In the recognition of prior learning in higher education institutions, the provisions of the "Regulation on the Principles of Transfer between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Credit Transfer between Institutions" are applied. |
Qualification Requirements and Regulations |
Students must be successful in all courses. Students who take at least 120 ECTS credits in the Associate Degree Program and successfully complete all the courses, do not have an FF grade, have a minimum CGPA of 2.00 and fulfill other obligations are considered graduates. |
Profile of The Programme |
The purpose of the program; is to train qualified pre-school education staff who are equipped with the equipment needed by the sector, who are modern, integrated with the love of children and people |
Occupational Profiles of Graduates With Examples |
Students who will graduate from the program will have the general rights gained by students who graduated from formal education associate degree programs, and will have the opportunity to be employed in public institutions and organizations like them. Due to the nature of the program, the largest employment areas of students who graduate from this field are mainly public and private kindergartens affiliated to the Ministry of National Education and official and private kindergartens and nurseries affiliated to the Ministry of Family and Social Policies. |
Access to Further Studies |
According to the results of the DGS exam, the transition to the Universities Preschool Teaching, Special Education Teaching and Child Development Undergraduate programs is made. |
Examination Regulations, Assessment and Grading |
Programlarda verilen her bir ders için bir ara sınavı (kısa sınav, ödev) ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, ( varsa kısa süreli sınav ve ödevlerin) etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) ardışık 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz. |
Graduation Requirements |
In order for students to graduate, they must successfully complete the courses and credit hours specified in the curriculum, increase their weighted grade point average to at least 2.00 and successfully complete their internship studies. |
Mode of Study (Full-Time, Part-Time, E-Learning ) |
Full-Time |
Address, Programme Director or Equivalent |
Dr. Öğr. Üyesi Zehra ÇAKIR |
Facilities |
Graduates of the program can find employment in public institutions and private sector nurseries, kindergartens, day care centers and rehabilitation centers. |