Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TÜED509 | Dil Bilgisi Öğretiminde Eğitim Bilimsel Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Dil bilgisi öğretiminde işlevsel yaklaşımın öne çıkarılması ve dil öğretiminin bir davranış haine gelmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Kürşad KARA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dil bilgisi öğretiminin temel hususlarını kavrama | 2 | Türkçenin tarihsel gelişimi ve yayılma alanları | 3 | Türkçe Dersi Öğretim programlarında dil bilgisi öğretimi | 4 | Dil bilgisi öğretiminde yaklaşımlar, stratejiler, yöntemler ve teknikler | 5 | Metin merkezli dil bilgisi öğretimi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
dil bilgisi öğretiminin dil becerileri ile birlikte ve bireysel farklılıklara göre öğretilmesi, dil bilgisi öğretiminde hayat tan soyutlanmadan öğretiminin yapılması, |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dil bilgisi öğretiminde temel hususlar | | | 2 | Türkçenin tarihsel gelişimi ve yayılma alanı | | | 3 | Türkiye Türkçesinin ses bilgisi özellikleri | | | 4 | Türkçenin söz dizimi, yargı taşımayan kelime grupları | | | 5 | Türkçe Ders öğretim programlarında dil bilgisi öğretimi | | | 6 | Dil bilgisi öğretiminde yaklaşımlar, stratejiler, yöntemler ve teknikler | | | 7 | metin merkezli dil bilgisi öğretimi | | | 8 | ara sınav | | | 9 | dil bilgisi öğretiminde kullanılan araç gereçler | | | 10 | dil bilgisi öğretiminde ölçme ve değerlendirme | | | 11 | bilişsel yaklaşım ve dil bilgisi öğretimi | | | 12 | dil bilgisi öğretiminde sentezci yaklaşım | | | 13 | metin temelli dil bilgisi öğretimi | | | 14 | text-based grammar teaching | | | 15 | dil bilgisi öğretiminde uygulama örnekleri | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
"BANGUOĞLU, Tahsin (1979), Ana Hatlarıyla Türk Grameri, Dergâh Yayınları, İstanbul.
EKER, Süer (2006), Çağda Türk Dili, Grafiker Yayınları, Ankara
HENGĐRMEN, Mehmet (2002), Türkçe Dilbilgisi, Engin Yayınevi, Ankara
ÖZCAN, Bakan (2003), Bildiri im(İnsan-Dil ve Ötesi), Multilingual Yayınları, İstanbul.
NEJAT, Muallioğlu (1999), Türkçe Bilen Aranıyor, Avcıoğlu Basım, İstanbul." |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Alan Çalışması | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|