BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TÜED509Dil Bilgisi Öğretiminde Eğitim Bilimsel YaklaşımlarSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Dil bilgisi öğretiminde işlevsel yaklaşımın öne çıkarılması ve dil öğretiminin bir davranış haine gelmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Kürşad KARA
Öğrenme Çıktıları
1Dil bilgisi öğretiminin temel hususlarını kavrama
2Türkçenin tarihsel gelişimi ve yayılma alanları
3Türkçe Dersi Öğretim programlarında dil bilgisi öğretimi
4Dil bilgisi öğretiminde yaklaşımlar, stratejiler, yöntemler ve teknikler
5Metin merkezli dil bilgisi öğretimi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
dil bilgisi öğretiminin dil becerileri ile birlikte ve bireysel farklılıklara göre öğretilmesi, dil bilgisi öğretiminde hayat tan soyutlanmadan öğretiminin yapılması,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dil bilgisi öğretiminde temel hususlar
2Türkçenin tarihsel gelişimi ve yayılma alanı
3Türkiye Türkçesinin ses bilgisi özellikleri
4Türkçenin söz dizimi, yargı taşımayan kelime grupları
5Türkçe Ders öğretim programlarında dil bilgisi öğretimi
6Dil bilgisi öğretiminde yaklaşımlar, stratejiler, yöntemler ve teknikler
7metin merkezli dil bilgisi öğretimi
8ara sınav
9dil bilgisi öğretiminde kullanılan araç gereçler
10dil bilgisi öğretiminde ölçme ve değerlendirme
11bilişsel yaklaşım ve dil bilgisi öğretimi
12dil bilgisi öğretiminde sentezci yaklaşım
13metin temelli dil bilgisi öğretimi
14text-based grammar teaching
15dil bilgisi öğretiminde uygulama örnekleri
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
"BANGUOĞLU, Tahsin (1979), Ana Hatlarıyla Türk Grameri, Dergâh Yayınları, İstanbul. EKER, Süer (2006), Çağda Türk Dili, Grafiker Yayınları, Ankara HENGĐRMEN, Mehmet (2002), Türkçe Dilbilgisi, Engin Yayınevi, Ankara ÖZCAN, Bakan (2003), Bildiri im(İnsan-Dil ve Ötesi), Multilingual Yayınları, İstanbul. NEJAT, Muallioğlu (1999), Türkçe Bilen Aranıyor, Avcıoğlu Basım, İstanbul."
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı14040
Alan Çalışması13030
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1454545453
ÖÇ2344434444
ÖÇ3443445545
ÖÇ4553454444
ÖÇ5454554454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek