Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TED516 | Dil Bilgisi ve Dil Becerileri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Dil bilgisi ile dil becerileri arasında ilişkiyi kavrayabilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Kürşad KARA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dil becerilerini tanıma | 2 | Yazma becerisi ile dil bilgisi ilişkisini kavrama | 3 | Okuma becerisi ile dil bilgisi ilişkisini kavrama | 4 | Yazma becerisi ile dil bilgisi ilişkisini kavrama | 5 | Konuşma becerisi ile dil bilgisi ilişkisini kavrama |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
dil becerilerinin dil bilgisi konuları ile ilişkisinin ortaya çıkarılması ve dil bilgisi konularının her bir dil becerisine uygun olarak başlık başlık belirlemesi, ilişkinin örneklerle ilişkilendirilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dil Öğretim yaklaşımları | | | 2 | Türkçe öğretim modelleri | | | 3 | Türkçe öğretim uygulamaları | | | 4 | Dinleme ve yöntemi, önemi | | | 5 | Dinleme öğretimi, amaçları, dinleme teknikleri, | | | 6 | konuşma nedir, konuşma alanları, işlem boyutu, etkileşim boyutu | | | 7 | konuşma yaklaşım ve modelleri | | | 8 | ara sınav | | | 9 | konuşma becerilerini geliştirme, konuşma türleri ve etkinlikleri | | | 10 | okuma ve özellikleri, okuma alanları | | | 11 | okuma teorileri ve modelleri | | | 12 | okuma öğretimi, okuma becerilerini geliştirme, okuma türlerini kavrama | | | 13 | yazma ve önemi, yazma alanları | | | 14 | yazma modelleri, yazma öğretimi | | | 15 | yazma becerilerini geliştirme, yazma türleri | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Calp, M. (2007). Özel öğretim alanı olarak Türkçe öğretimi. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
Kavcar , C., Sever, S., ve Oğuzkan, A. F. (1999). Türkçe öğretimi. Ankara: Engin Yayınları.
Özbay, M. (2009). Türkçe özel öğretim yöntemleri I. Ankara: Öncü Basımevi.
Akyol, H. (2019). Akyol, H. (2021). Ankara: Pegem Akademi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Alan Çalışması | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|