Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TED508 | Çocuk Edebiyatında Kültür Aktarımı | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Çocuk edebiyatı ürünlerinin kültürel aktarım işlevini kavramak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuk edebiyatı ürünlerini kültür aktarımı bakımından değerlendirebilir. | 2 | Çocuk edebiyatı ürünleri aracılığıyla kültür aktarımının önemini kavrar. | 3 | Çocuk edebiyatı eserlerindeki kültürel unsurları tespit eder, sınıflandırır ve yorumlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi. Çocuk edebiyatı ve evrensel değerler. Çocuk edebiyatın ürünlerinin biçim ve içerik özellikleri. Çocuk edebiyatı ve kültür aktarımı. Çocuk edebiyatı ürünlerinin kültür aktarımı bakımından incelenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuk edebiyatı kavramının değerlendirilmesi | | | 2 | Çocuk ve edebiyat ilişkisi | | | 3 | Dünyada çocuk edebiyatının gelişimi | | | 4 | Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi | | | 5 | Kültür ve aktarımının önemi | | | 6 | Kültür aktarımının çocuk açısından önemi | | | 7 | Kültür aktarımı ve çocuk edebiyatı | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Çocuk edebiyatı ürünlerinde kültür aktarımı | | | 10 | Çocuk edebiyatı ürünlerinde kültür aktarımı | | | 11 | Çocuk edebiyatı ürünlerindeki kültürel unsurların tespiti ve sınıflandırılması | | | 12 | Çocuk edebiyatı ürünlerindeki kültürel unsurların tespiti ve sınıflandırılması | | | 13 | Örnek eser incelemeleri | | | 14 | Örnek eser incelemeleri | | | 15 | Örnek eser incelemeleri | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Arıcı, Ali Fuat-Suat Ungan. (2011). Çocuk Edebiyatı Türleri ve Çocuk Eğitimine Katkıları. Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı. (Ed. Şimşek, Tacettin). Ankara : Grafiker Yayınevi, s.215-324
Azim, Mehmet. (Yaz 2001). Çocuk Bahçesi Dergileri. Müteferrika d. Sayı :
19.
Dilidüzgün, Selahattin. (1994). Yazın Eğitiminde Çocuk ve Gençlik Yazını.
İstanbul : İÜ SBE. Dr. T
Şimşek, Hüseyin. (2002). Tanzimat ve Mutlakiyet Dönemi Çocuk Dergilerinin Eğitim Açısından İncelenmesi. Ankara : AÜ SBE. Dr. T |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 20 | 20 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 30 | 30 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 50 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|