BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TED508Çocuk Edebiyatında Kültür AktarımıSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Çocuk edebiyatı ürünlerinin kültürel aktarım işlevini kavramak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Çocuk edebiyatı ürünlerini kültür aktarımı bakımından değerlendirebilir.
2Çocuk edebiyatı ürünleri aracılığıyla kültür aktarımının önemini kavrar.
3Çocuk edebiyatı eserlerindeki kültürel unsurları tespit eder, sınıflandırır ve yorumlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi. Çocuk edebiyatı ve evrensel değerler. Çocuk edebiyatın ürünlerinin biçim ve içerik özellikleri. Çocuk edebiyatı ve kültür aktarımı. Çocuk edebiyatı ürünlerinin kültür aktarımı bakımından incelenmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuk edebiyatı kavramının değerlendirilmesi
2Çocuk ve edebiyat ilişkisi
3Dünyada çocuk edebiyatının gelişimi
4Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi
5Kültür ve aktarımının önemi
6Kültür aktarımının çocuk açısından önemi
7Kültür aktarımı ve çocuk edebiyatı
8Ara Sınav
9Çocuk edebiyatı ürünlerinde kültür aktarımı
10Çocuk edebiyatı ürünlerinde kültür aktarımı
11Çocuk edebiyatı ürünlerindeki kültürel unsurların tespiti ve sınıflandırılması
12Çocuk edebiyatı ürünlerindeki kültürel unsurların tespiti ve sınıflandırılması
13Örnek eser incelemeleri
14Örnek eser incelemeleri
15Örnek eser incelemeleri
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Arıcı, Ali Fuat-Suat Ungan. (2011). Çocuk Edebiyatı Türleri ve Çocuk Eğitimine Katkıları. Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı. (Ed. Şimşek, Tacettin). Ankara : Grafiker Yayınevi, s.215-324 Azim, Mehmet. (Yaz 2001). Çocuk Bahçesi Dergileri. Müteferrika d. Sayı : 19. Dilidüzgün, Selahattin. (1994). Yazın Eğitiminde Çocuk ve Gençlik Yazını. İstanbul : İÜ SBE. Dr. T Şimşek, Hüseyin. (2002). Tanzimat ve Mutlakiyet Dönemi Çocuk Dergilerinin Eğitim Açısından İncelenmesi. Ankara : AÜ SBE. Dr. T
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12020
Tartışma11010
Soru-Yanıt12020
Beyin Fırtınası11010
Makale Yazma13030
Makale Kritik Etme12020
Bireysel Çalışma12020
Okuma15050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)182
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1115411112
ÖÇ2115311112
ÖÇ3115311113
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek