BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AED530Özel Öğretim YöntemleriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisini kavrayabilme. Alan öğretiminde kullanılan farklı öğretim yaklaşımları, yöntemlerini ve tekniklerini kullanabilme. İlgili öğretim programını inceleyebilme (amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Konu alanındaki ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin eleştirel bir açıyla inceleyebilme ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilerek değerlendirebilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Uğur AYDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Özel Öğretim Yöntemleri ilgili temel kavramların anlamlarını bilir.
2Özel Öğretim Yöntemlerinin, planlı çalışma ve çalışma alanlarının önemini kavrayabilir.
3İlgili literatürü ve alan yazınını ayrıntılı olarak inceler ve eksiklikleri fark edebilir.
4Öğretim yöntem ve tekniklerini uygulayabilir.
5Okulöncesi eğitim programlarının geliştirilmesinde öğretmenin rolünü açıklayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Alan öğretimiyle ilgili eğitimdeki yönelim ve yaklaşımlar, öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretiminde uygulanması, konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesi ve öğretim yöntem ve stratejileriyle ilişkilendirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriğinin ve derse ilişkin beklentilerin paylaşımı
2Alana özgü temel kavramları açıklar
3Alanının yasal dayanaklarını açıklar
4Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerini değerlendirir
5Öğretimde kullanılan araç-gereç ve materyalleri kullanabilir.
6Öğretiminde kullanılan strateji, yaklaşım, yöntem ve teknikleri açıklar
7Literatür Taraması ve İncelemesi
8Ara Sınav
9Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması
10Değerlendirme Etkinliklerinin Planlanması
11Okulöncesi Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde Öğretmenin Rolü
12Konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir bakışla ilgilenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi
13Konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir bakışla ilgilenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi
14Grup çalışması olarak hazırlanan etkinliklerin sunumu ve değerlendirilmesi
15Grup çalışması olarak hazırlanan etkinliklerin sunumu ve değerlendirilmesi
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demirel, Ö. (2009a). Öğretim İlke ve Yöntemleri ‘Öğretme Sanatı’. (14. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık. Demirel, Ö. (2009b). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (12. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık. Küçükahmet, L. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Alkım Yayınları. MEB. (2006a). Ortaöğretim eğitim programı (36-72 aylık çocuklar için).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5315
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6424
Okuma14342
Ev Ödevi4312
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)179
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek