Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AED530 | Özel Öğretim Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisini kavrayabilme. Alan öğretiminde kullanılan farklı öğretim yaklaşımları, yöntemlerini ve tekniklerini kullanabilme. İlgili öğretim programını inceleyebilme (amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Konu alanındaki ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin eleştirel bir açıyla inceleyebilme ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilerek değerlendirebilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Uğur AYDEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel Öğretim Yöntemleri ilgili temel kavramların anlamlarını bilir. | 2 | Özel Öğretim Yöntemlerinin, planlı çalışma ve çalışma alanlarının önemini kavrayabilir. | 3 | İlgili literatürü ve alan yazınını ayrıntılı olarak inceler ve eksiklikleri fark edebilir. | 4 | Öğretim yöntem ve tekniklerini uygulayabilir. | 5 | Okulöncesi eğitim programlarının geliştirilmesinde öğretmenin rolünü açıklayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Alan öğretimiyle ilgili eğitimdeki yönelim ve yaklaşımlar, öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretiminde uygulanması, konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesi ve öğretim yöntem ve stratejileriyle ilişkilendirilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriğinin ve derse ilişkin beklentilerin paylaşımı | | | 2 | Alana özgü temel kavramları açıklar | | | 3 | Alanının yasal dayanaklarını açıklar | | | 4 | Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerini değerlendirir | | | 5 | Öğretimde kullanılan araç-gereç ve materyalleri kullanabilir. | | | 6 | Öğretiminde kullanılan strateji, yaklaşım, yöntem ve teknikleri açıklar | | | 7 | Literatür Taraması ve İncelemesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması | | | 10 | Değerlendirme Etkinliklerinin Planlanması | | | 11 | Okulöncesi Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde Öğretmenin Rolü | | | 12 | Konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir bakışla ilgilenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi | | | 13 | Konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir bakışla ilgilenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi | | | 14 | Grup çalışması olarak hazırlanan etkinliklerin sunumu ve değerlendirilmesi | | | 15 | Grup çalışması olarak hazırlanan etkinliklerin sunumu ve değerlendirilmesi | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Demirel, Ö. (2009a). Öğretim İlke ve Yöntemleri ‘Öğretme Sanatı’. (14. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Demirel, Ö. (2009b). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (12. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Küçükahmet, L. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Alkım Yayınları. MEB. (2006a). Ortaöğretim eğitim programı (36-72 aylık çocuklar için). |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 4 | 3 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|