Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AED507 | Antrenörlük Eğitim İlkeleri | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Öğrencilere antrenörlük mesleğinin önemli sorumluluklarını ve görevlerini, etik değerlerle uyumlu bir şekilde yerine getirebilmeleri için gerekli olan bilgiyi kazandırmak. Bu çerçevede, öğrencilere etik ilkelere dayalı olarak sporcuların gelişimini destekleme, sağlık ve güvenlik standartlarını koruma, takım dinamiğini yönetme gibi konuları içeren kapsamlı bir eğitim sunmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Uğur AYDEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Antrenörlük eğitimiyle ilgili, teorik bilgiye sahip olabilir. | 2 | Antrenörlük mesleğinin gerekliliklerinin kavrar. | 3 | Antrenman uygulamaları yapılırken antrenman programının tasarımını ilke ve yöntemlerini uygulayabilir. | 4 | Spor branşlarında antrenör ve sporcuların antrenörlük uygulamalarını analiz edebilir | 5 | Antrenörler ve sporcular arasındaki etkili iletişimin önemini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Antrenörlük alanında, kavramlar ve genel bilgilerin yanı sıra, Antrenör Eğitimi süreci, bu eğitimi sağlayan kurum ve kuruluşlar, Avrupa Birliği'nde Antrenör Eğitimi için yapılan taslaklar ve uygulama örnekleri, farklı kuruluşların Antrenör Eğitimi sürecindeki rolleri, uluslararası örneklerle birlikte diğer ülkelerdeki Antrenör Eğitim Modelleri, Antrenörlerin gerektirdiği nitelikler ve örnek olaylar gibi konular geniş bir kapsamı içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Antrenör kavramı ve temel felsefesi | | | 2 | Antrenörün rolleri, görevleri ve kişilik özellikleri | | | 3 | Antrenörün Çalışma Yöntemleri | | | 4 | Antrenörün Çalışma Yöntemleri | | | 5 | Bir Antrenörde olması gereken Etik değerler | | | 6 | Antrenörün bazı öğretim yöntemleri ve müsabakaya hazırlanma biçimleri | | | 7 | Antrenörün yarışmaya/karşılaşmaya hazırlanma yöntemleri | | | 8 | Ara Sınav (Vize) | | | 9 | Antrenör tipleri | | | 10 | Antrenörlük Eğitimi ilke ve yöntemleri | | | 11 | Antrenörlük Eğitimi yönetmeliği | | | 12 | Antrenörlük Eğitimi yönetmeliği | | | 13 | Antrenörün sahip olması gereken vasıflar ve konuya ilişkin örnek olay yaratma çalışmaları | | | 14 | Antrenörün sahip olması gereken vasıflar ve konuya ilişkin örnek olay yaratma çalışmaları | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dolaşır, S. (2006). Antrenörlük Etiği ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara.
Konter, E. (2004). Antrenörlük ve Takım Psikolojisi, Palme Yayınları, Ankara.
Sevim, Y.; Tuncel, F.; Erol, E.; Sunay, H; Antrenör Eğitimi ve İlkeleri, Gazi Kitabevi, Ankara, 200 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 4 | 3 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|