BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AED507Antrenörlük Eğitim İlkeleriSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Öğrencilere antrenörlük mesleğinin önemli sorumluluklarını ve görevlerini, etik değerlerle uyumlu bir şekilde yerine getirebilmeleri için gerekli olan bilgiyi kazandırmak. Bu çerçevede, öğrencilere etik ilkelere dayalı olarak sporcuların gelişimini destekleme, sağlık ve güvenlik standartlarını koruma, takım dinamiğini yönetme gibi konuları içeren kapsamlı bir eğitim sunmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Uğur AYDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Antrenörlük eğitimiyle ilgili, teorik bilgiye sahip olabilir.
2Antrenörlük mesleğinin gerekliliklerinin kavrar.
3Antrenman uygulamaları yapılırken antrenman programının tasarımını ilke ve yöntemlerini uygulayabilir.
4Spor branşlarında antrenör ve sporcuların antrenörlük uygulamalarını analiz edebilir
5Antrenörler ve sporcular arasındaki etkili iletişimin önemini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Antrenörlük alanında, kavramlar ve genel bilgilerin yanı sıra, Antrenör Eğitimi süreci, bu eğitimi sağlayan kurum ve kuruluşlar, Avrupa Birliği'nde Antrenör Eğitimi için yapılan taslaklar ve uygulama örnekleri, farklı kuruluşların Antrenör Eğitimi sürecindeki rolleri, uluslararası örneklerle birlikte diğer ülkelerdeki Antrenör Eğitim Modelleri, Antrenörlerin gerektirdiği nitelikler ve örnek olaylar gibi konular geniş bir kapsamı içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Antrenör kavramı ve temel felsefesi
2Antrenörün rolleri, görevleri ve kişilik özellikleri
3Antrenörün Çalışma Yöntemleri
4Antrenörün Çalışma Yöntemleri
5Bir Antrenörde olması gereken Etik değerler
6Antrenörün bazı öğretim yöntemleri ve müsabakaya hazırlanma biçimleri
7Antrenörün yarışmaya/karşılaşmaya hazırlanma yöntemleri
8Ara Sınav (Vize)
9Antrenör tipleri
10Antrenörlük Eğitimi ilke ve yöntemleri
11Antrenörlük Eğitimi yönetmeliği
12Antrenörlük Eğitimi yönetmeliği
13Antrenörün sahip olması gereken vasıflar ve konuya ilişkin örnek olay yaratma çalışmaları
14Antrenörün sahip olması gereken vasıflar ve konuya ilişkin örnek olay yaratma çalışmaları
15Genel Tekrar
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dolaşır, S. (2006). Antrenörlük Etiği ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara. Konter, E. (2004). Antrenörlük ve Takım Psikolojisi, Palme Yayınları, Ankara. Sevim, Y.; Tuncel, F.; Erol, E.; Sunay, H; Antrenör Eğitimi ve İlkeleri, Gazi Kitabevi, Ankara, 200
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5315
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6424
Okuma14342
Ev Ödevi4312
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)179
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek