BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BSD544Sporda Stratejik PazarlamaSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Spor pazarlamasının stratejik açıdan yönetimi ve uygulamaları, geleceğe yönelik trendlerin tartışılması ile ilgili öğrencilerin kavramsal ve uygulamaya yönelik becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Tuncay ÖKTEM
Öğrenme Çıktıları
1Spor pazarlaması stratejilerinin yönetimsel etkinliğini değerlendirebilme
2Sporda ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma ve medya kullanımına yönelik stratejiler geliştirebilme
3Sponsorlara yönelik ürün ve hizmet inovasyonları geliştirebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Spor pazarlamasında, stratejik açıdan pazarın analizi, bölümleme, hedefleme ve konumlama, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, medya kullanımına yönelik stratejilerinin uygulanması, koordinasyonu ve kontrolünü içerir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Spor pazarlamasının doğası, özellikleri, önemi
2Spor pazarında fırsatların tanımlanması, stratejik spor pazarlaması planlama süreci
3Sporda tüketici davranışları ve satın alma kararları
4Sporda pazarlama araştırması: bölümleme, hedefleme, konumlama
5Ürün ve marka kavramı, yeni ürün geliştirme, konumlama stratejileri
6Lisanslı ürünlerin satışı ve yönetimi
7Sporda fiyatlandırma stratejileri
8Ara sınav
9Sporda müşteri tatmini ve hizmet kalitesi
10Spor tutundurma karması ve stratejik açıdan yönetimi
11Spor pazarlaması aktivitelerinin planlanması, koordinasyonu, uygulanması, etkinliğinin ölçülmesi
12Örnek olay incelemeleri
13Örnek olay incelemeleri
14Örnek olay incelemeleri
15Örnek olay incelemeleri
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Shilburry, D., Westerbeek, H., Quick, S., Funk D. (2009). Strategic Sport Marketing, third edition. Singapore: Allen & Unvin. Mullin, B.J., Hardy, S., Sutton, W.A. (2000). Sport Marketing. USA: Human Kinetics
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım15345
Bireysel Çalışma16464
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8324
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15345
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)181
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1111112
ÖÇ2111112
ÖÇ3111112
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek